کد خبر: ۱۰۸۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۴ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 18
شفا آنلاین>سلامت>دستگاه پیشرفته دیالیز (5008) در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث توسط مدیر عامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر رونمایی شد.

  به گزارش شفا آنلاین،جواد فلاح اظهار کرد: استفاده از این دستگاه طول عمر بیماران را 40 درصد افزایش می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه روش های درمانی و تجهیزات پزشکی برای بالا بردن طول عمر بیماران و کاهش عوارض بیماری ها در حال پیشرفت است، گفت: دستگاه دیالیزی که امروز به همت سازمان تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر وارد سیستم درمان کشور شد تحول و نوآوری بزرگی در سبک های درمان دیالیز به شمار می آید.
فلاح با بیان اینکه هزینه این دستگاه تفاوت بسیار کمی با نمونه‌های مورد استفاده دارد و هزینه قابل توجهی به بیمار تحمیل نمی‌کند، افزود: ورود این دستگاه با تکنولوژی بالا برای درمان بیماران دیالیزی بدحال، تحولی بزرگ است.
مدیر عامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر اضافه کرد: با ورود دستگاه دیالیز جدید، برای اولین بار سیستم دیالیز HDF وارد سیستم درمانی کشور می‌شود.
وی تصریح کرد: این دستگاه طول عمر بیماران دیالیزی را 40درصد افزایش می‌دهد و از عوارض قلبی و عروقی ناشی از دیالیز می‌کاهد؛ بر همین اساس ضریب اشغال تخت های دیالیز بیمارستان ها بر اثر عوارض قلبی نیز کاهش می یابد و عملا کمک بزرگی برای کاستن از میزان اشغال تخت های دیالیز به وزارت بهداشت است.
وی با بیان اینکه در زمان حاضر خدمات و پشتیبانی50درصدی از دستگاه های دیالیز کشور توسط جمعیت هلال احمر صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: حداقل یک دستگاه دیالیز 5008 در هر یک از مراکز دیالیز کشور لازم است.
فلاح همچنین یکی از برنامه‌های مهم سال آتی سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر را بومی سازی محصولات همودیالیز و تولید آن دانست.
وی با اشاره به استقبال قابل قبول بازدید کنندگان داخلی و خارجی از غرفه های سازمان تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران هلث، گفت: در بخش تجهیزات پزشکی، فیلترهایی با تکنولوژی بالا که در عمل جراحی های قلب کاربرد دارد و دستگاه دیالیز بیماران بدحال به عنوان محصولات جدید این سازمان در نمایشگاه عرضه شده است.
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: در بخش دارو نیز چندین محصول وارد چرخه تولید این سازمان و عرضه شده است.
نمایشگاه ایران هلث که از 26 اردیبهشت در محل نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز شده بود امروز 29 اردیبهشت به کار خود پایان می دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: