کد خبر: ۱۰۸۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 18
شفا آنلاین>اجتماعی>وزیر کشور درمورد امکان حذف اعدام در طرح ‌های پیش ‌رو گفت: کمیته حقوقی ستاد مبارزه با موادمخدر از ماه های گذشته مامور شده تا مجازات ‌های مواد مخدر از جمله اعدام را بررسی کند.

به گزارش شفا آنلاین، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه نخستین جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری در سال 95 افزود: بحث مجازات قاچاقچیان و تاثیر آن بر فعالیت قاچاقچیان مواد مخدر یکی از موضوعات اصلی مورد بحث ستاد مبارزه با مواد مخدر است.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) گفت: ایشان از دستگاه ‌های دخیل در حوزه مبارزه با مواد مخدر درخواست اقدام فوق‌ العاده در حوزه کاهش آسیب اعتیاد کردند و مقرر شد دستگاه‌ها هر شش ماه به صورت مستقیم به ایشان گزارش دهند.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به دیدار اخیر برخی مسئولان با رهبر معظم انقلاب به ‌منظور بررسی گزارشات آسیب‌های اجتماعی در تشریح جزئیات این دیدار و پیگیری ‌های پس از آن افزود: در جلسه برگزار شده با رهبر معظم انقلاب مقرر شد گزارشات دقیقی از اقدامات انجام شده تا شش ماه آینده تهیه شود و در موعد مشخص شده شش ماه خدمت ایشان ارائه شود.
وی ادامه داد: این جلسه نیز بمنظور پیگیری‌ برای درخواست‌های رهبر معظم انقلاب در این حوزه برگزار و مقرر شد تا با توجه به اقدامات پیش‌ِرو، بتوانیم پاسخ مناسبی به درخواست ایشان بدهیم.
دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر ادامه داد: اقدامات برنامه‌ ریزی شده در این جلسه در سه حوزه کاهش تقاضا، عرضه و پیشگیری خواهد بود و با توجه به جلسه اخیر با رهبر معظم انقلاب، وظایف دستگاه‌های عضو به ‌صورت مستقل و تفکیک شده احصاء و به تمام این دستگاه‌ها ابلاغ شد.
رحمانی فضلی گفت: در برنامه‌ ریزی‌ های انجام شده مقرر گشت تا تمامی وظایف ابلاغ شده بصورت ماهانه پیگیری شود و گزارش عملکرد هریک از دستگاه‌ها به استحضار رئیس جمهوری خواهد رسید.
وی با اشاره به مصوبات جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: در یکی از مصوبات جلسه مقرر شد تا در دو حوزه درمان و مقابله با مواد مخدر، ستاد مبارزه با مواد مخدر با بهره‌گیری از تجارب داخلی، جهانی و تحقیقاتی، دو طرح را برای جلسه بعد آماده کند و در جلسه بعدی که قرار است با حضور رئیس جمهوری و روسای قوا برگزار شود به بحث گذاشته شود.
دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: در این مطالعات آسیب‌شناسی، عملکرد ستاد در دهه اخیر بررسی شده و به یافتن دلایل موفقیت یا عدم موفقیت طرح‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر پرداخته می‌شود تا اگر تغییراتی لازم است، در ساختار آن داده شود.
رحمانی فضلی در مورد مطالبات رهبری در حوزه اعتیاد گفت: هر شش ماه گزارش مفصلی از دستگاه‌های متولی به ایشان تقدیم کردیم و در جلسه اخیر، ایشان دستوراتی دادند و جلسه مصوباتی داشت.
وی با تاکید بر اینکه قرار است دو طرح پیشنهادی، تغییرات اساسی را در بحث درمان و مقابله با مواد مخدر ایجاد کند، ادامه داد: علاوه بر این مصوبه، دو مصوبه دیگر در این جلسه به تصویب رسید که یک مورد از آن در مورد ماده 28 و آئین‌نامه آن بود و مورد دیگر در خصوص چگونگی هزینه‌کرد درآمدهای ناشی از کشف اموال و دارایی‌های قاچاقچیان بود.
وزیر کشور افزود: همچنین در این جلسه پیشنهاداتی در خصوص تعامل با رسانه ملی داشتیم و علاوه بر آن نیز مقرر شد تا آسیب‌شناسی جدی در نحوه عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر در یک دهه اخیر انجام شود و موفقیت‌ها و عدم موفقیت‌های این ستاد در یک پروژه تحقیقاتی مورد بررسی قرار گیرد.
رحمانی ‌فضلی در ادامه ابراز امیدواری کرد که با استمرار برگزاری جلسات در هر دو ماه یک بار هماهنگی‌های میان دستگاه‌ها تقویت و نتایج خوبی حاصل شود.

** شیوه های جایگزین مجازات موادمخدر بررسی می شود
وزیر کشور افزود: طی جلسه‌ای در هفته جاری با رئیس قوه قضاییه و سایر مسئولان قضایی این مساله مطرح و مقرر شد تا کمیته مشترکی به ‌ریاست دادستان‌کل کشور شیوه‌ های جایگزین مجازات مواد مخدر از جمله مجازات اعدام را بررسی کند.
رحمانی فضلی درمورد ارائه جزییات بیشتری از جلسه اخیر مسئولان با مقام معظم رهبری در حوزه آسیب‌ های اجتماعی گفت: در این جلسه رهبر معظم انقلاب خواستار آن شدند تا هر شش ماه یک بار گزارش مفصلی از عملکرد دستگاه‌های متولی به ایشان داده شود و در حوزه تغییر ساختار، منابع، بودجه‌ و روش‌های گزارش‌‌دهی دستوراتی را ارائه فرمودند.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب در این جلسه تأکید کردند که منظورشان از ارائه گزارش عملکرد، ارائه گزارش‌هایی از فعالیت‌های جاری نیست، بلکه حتما باید گزارشی از اقدامات فوق‌العاده‌ای که در این حوزه طراحی شده و به اجرا در آمده خدمت ایشان ارائه شود.

** دستگیری یک خانم مرتبط با انفجار حزب جمهوری
وی همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا اعلام زودهنگام خبر دستگیری یکی از عاملان انفجار حزب جمهوری سبب آزاد شدن این فرد در آلبانی نشده، گفت: در جریان ریز این موضوع نیستم و هر آنچه نیروی انتظامی اعلام کرده را می ‌دانم، می ‌دانم که در این جریان خانمی بازداشت شده‌ بود که ارتباط با انفجار حزب جمهوری دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: