کد خبر: ۱۰۸۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 17
شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: هتلینگ تمام بیمارستان های این سازمان ارتقا می یابد.

به گزارش شفا آنلاین، محمدعلی همتی در همایش بررسی اهداف و برنامه های حوزه درمان این سازمان در سال ٩٥، افزود: امسال ٨٠ بیمارستان ملکی این سازمان در طرح ارتقای هتلینگ (خدمات به بیمار بستری در بیمارستان)قرار دارند و این برنامه با هدف ایجاد رضایتمندی مراجعان و کارکنان در مراکز درمانی این سازمان اجرایی می شود.
وی افزود: سازمان تامین اجتماعی دارای ٨٠بیمارستان ملکی در سراسر کشور است که این مراکز بیش از ١٠ هزار تخت بستری دارند که این شمار، یک دهم تخت های بستری کل کشور را تشکیل می دهند؛ همچنین این سازمان دارای ٢٧٩ درمانگاه عمومی و تخصصی در کل کشور است.
همتی با بیان اینکه در بخش درمان غیر مستقیم با ٤٥ هزار مرکز درمانی طرف قرار دادیم، اضافه کرد: از این تعداد ٨٥٩ بیمارستان دولتی و خصوصی، ٢٥ هزار مطب پزشک و ٢٠ هزار مراکز کلینیکی و پاراکلینیکی، طرف قرارداد با تامین اجتماعی هستند.
معاون تامین اجتماعی به ارزشیابی بیمارستان های ملکی این سازمان اشاره کرد و افزود: ٧٤ درصد بیمارستان های این سازمان درجه یک، ٩درصد درجه 2 و بقیه هنوز نتیجه ارزشیابی آنها اعلام نشده است؛ همچنین عملکرد بیمارستان های ملکی سازمان در ارزشیابی نشان می دهد که کیفیت خدمات آنها در حد قابل قبول حفظ یا ارتقا یافته است.
وی ادامه داد: به منظور ایجاد رضایتمندی و ارتقای خدمات به زودی یک دستگاه شتاب دهنده خطی ویژه بیماران سرطانی در بیمارستان تامین اجتماعی شهید دکتر فیاض بخش تهران راه اندازی می شود.
وی با بیان اینکه ٤٦ هزار تن در بخش درمان سازمان تامین اجتماعی فعالیت دارند، گفت: در آزمون استخدامی سال گذشته یک هزار و ٢٢ تن جذب شدند که این افراد نیز به نیروی انسانی این بخش افزوده می شود.
همتی افزود: ٥٤ درصد نیروهای شاغل در بخش درمان سازمان تامین اجتماعی، مدرک دانشگاهی کارشناسی و بالاتر دارند.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: در 9 ماه منتهی به آذر ماه سال گذشته ٢٧٠میلیون بار مراجعه بیمه شدگان تامین اجتماعی به مراکز درمانی داشتیم که از این تعداد ٩٣ میلیون بار مراجعه به بخش مراکز ملکی این سازمان و ١٧٦ میلیون مورد به مراکز طرف قرارداد بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در بخش بستری در بیمارستان های ملکی سازمان، هشت درصد رشد و تعداد اعمال جراحی ٦ درصد افزایش در همین مدت داشته است.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی، ضریب اشغال تخت در 9 ماه منتهی به آذر ماه سال گذشته را ٧٨ درصد اعلام کرد و افزود: توانستیم درصد سزارین را از ٤٦ به ٤٣ درصد کاهش دهیم.
همتی اعلام کرد: در سال گذشته ١٦ هزار میلیارد تومان در بخش درمان مستقیم و غیر مستقیم هزینه شد که این رقم در سال 95 به حدود ١٩ هزار میلیارد تومان می رسد.
وی گفت: امسال برای ایجاد مراکز جدید ٦١٤ میلیارد تومان اعتبار توسط این سازمان اختصاص یافته است و برای برنامه های عملیاتی ٥٣٨ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.
همتی ادامه داد: تمام دستگاه های رادیوگرافی مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی تا پایان سال 95 دیجیتالی می شوند.
وی با بیان اینکه سال گذشته، پنج درمانگاه در شهرهای ارومیه، فسا، بیرجند، آزاد شهر و پلدختر راه اندازی شد، اظهار کرد: در سال گذشته ١٤درمانگاه ارتقای سطح و هشت درمانگاه، ارتقای شیفت پیدا کردند.
همتی گفت: سازمان تامین اجتماعی در زمان حاضر ٣٥ پروژه درمانی دردست ساخت دارد و همچنین ٥٧ پروژه درمانی آماده کلنگ زنی است.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی به برنامه های ارتقای کیفیت خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و یادآور شد: استقرار سیستم های مدیریت کیفیت، نظام ارجاع داخلی، استاندارسازی فضای فیزیکی مراکز استریلیزاسیون مرکزی، استاندارد سازی فضای فیزیکی بلوک زایمان، گسترش مراکز طب سالمندی و توسعه خدمات، کاهش آسیب پذیری و ارتقای آمادگی بیمارستان ها، هنگام بروز بحران ها از برنامه های مهم این بخش است که امسال نیز ادامه دارد.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی، بهینه سازی ساختارهای تامین خدمات درمانی مبتنی بر نیازهای واقعی افراد تحت پوشش، مدیریت کارآمد و موثر عرضه و تقاضا در بازار خدمات درمانی و همراه نمودن نهادهای مدنی و حاکمیتی برای اجرای موثر ماموریت و برنامه های بخش درمان سازمان را به عنوان راهبردهای بخش درمان این سازمان عنوان کرد.
همتی گفت: استقرار نظام اطلاعات مدیریت، سامانه الکترونیک تامین و خرید خدمات درمانی، تداوم استقرار استانداردهای اعتبار بخشی از برنامه های عملیاتی بخش درمان سازمان تامین اجتماعی در سال جاری است.
براساس آمار سازمان تامین اجتماعی 41 میلیون و 200 هزار تن تحت پوشش خدمات سازمان هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: