کد خبر: ۱۰۸۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 17
شفا آنلاین>سلامت>برخی افراد با نزدیک شدن به فصل بهار به دلیل ابتلا به آبریزش حساسیتی و سردردهای ناشی از آن از رسیدن این فصل زیبا، چندان خوشحال نیستند.
به گزارش شفا آنلاین،معتمد متخصص مغز و اعصاب اظهار داشت: یکی از دلایل شکایت بیماران مبتلا به سردرد علائمی همچون فرار از نور، بوی تند و غیره است.  بی خوابی، گرسنگی و مصرف بعضی از مواد غذایی یا دارو باعث تشدید سردرد می‌شود که در زنان این علائم بیشتر بروز می‌کند. 

وی عنوان کرد: سردردهای گروهی مانند سردردهای خوشه‌ای همراه با احتناق و آب ریزش بینی، تمرکز درد در ناحیه گیجگاهی ، بالای کره چشم و در قسمت شقیقه به وجود می‌آید که معمولا بین یک تا سه ساعت طول می‌کشد. 

معتمد ادامه داد: این نوع سردرد یا میگرن در زنان و مردان یکسان است.

وی اظهار کرد: آلرژی و حساسیت‌های فصلی می‌تواند باعث سنگینی و فشار در ناحیه سر می شود و خود آنها عاملی برای بیشتر شدن درد در ناحیه سر و گیجگاه است.

معتمد تصریح کرد: آلرژی به تنهایی عامل ایجاد سردرد نیست فرد باید سردرد یا میگرن داشته باشد که بوی عطر یا گرده افشانی گلها این درد را بیشتر می‌کند. 

 وی اظهار کرد: سردرد عوامل مختلفی دارد که مهمترین عامل، بیماری زمینه‌ای میگرن است، آلرژی و حساسیت های فصلی نمی‌تواند موجب بروز سردرد می‌شود.
برچسب ها: سردرد ، آلرژی ، میگرن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: