کد خبر: ۱۰۸۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 17
شفا آنلاین>سلامت>مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه هزینه فرآورده های خونی مورد نیاز بیماران خاص در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش پرداخت می شود، تصریح کرد: این اقدام فراتر از وظایف بیمارستان است .

به گزارش شفا آنلاین،علی اصغر مونسان دوشنبه شب در حاشیه راه اندازی بخش بیماریهای خاص بیمارستان کیش در جمع خبرنگاران این اقدام را در راستای خدمت رسانی بیشتر به مردم دانست .
وی با بیان اینکه 35 نفر در جزیره کیش به طور مستقیم درگیر این بیماری هستند، افزود: سعی کردیم با راه اندازی این بخش و فراهم سازی امکانات، دغدغه های بیماران را کاهش دهیم .
رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: با تلاش اداره بهداشت کیش در چهار سال گذشته هیچ نوزاد مبتلا به بیماری خاص متولد نشده که این ناشی از تلاش همکاران در حوزه بهداشت، درمان و سلامت است .
وی پرداخت هزینه فرآورده های خونی مورد نیاز بیماران توسط بیمارستان کیش به سازمان انتقال خون را اقدامی ارزشمند و فراتر از وظایف بیمارستان کیش دانست و گفت: هزینه ها از بیماران دریافت نمی شود و این خدمت در راستای حمایت از بیماران انجام می گیرد .
مونسان در پاسخ به سوالی در مورد ایجاد پایگاه دایمی انتقال خون در کیش و تامین فرآورده های خونی در داخل جزیره، گفت: بیشتر فرآورده های خونی از تهران و بندرلنگه تامین می شود، ایجاد چنین پایگاهی متناسب با جمعیت منطقه نیست اما می توان آن را پیگیری کرد .
بخش بیماری های خاص بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش دوشنبه شب با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، جمعی از معاونان و مدیران افتتاح شد .
با افتتاح این بخش؛ بیماران تالاسمی، هموفیلی و دیالیزی می توانند از خدمات شبانه روزی این بخش استفاده کنند.
بخش بیماریهای خاص بیمارستان کیش با هفت تخت ظرفیت پذیرش ماهانه حدود 75 بیمار را دارد.
بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش دارای 64 تخت پذیرش بیمار و همچنین کلینیک های تخصصی در بخش های مختلف داخلی ، اطفال ، زنان و زایمان ، مراقبت های ویژه CCU، ICU، اتاق عمل مجهز ، کلینیک کبدی ، اتاق ایزوله و مرکز امحا زباله بیمارستانی است.
بخش لیزر درمانی ، آندوسکوپی و کولونوسکوپی ، فیزیوتراپی ، اکوکاردیوگرافی ، بخش بازتوانی قلب ، سنگ شکن ، سنجش تراکم استخوان ، دیالیز ، هپاتیت ،داروخانه و آزمایشگاه شبانه روزی از دیگر امکانات این مجتمع درمانی است.
بخش MRI بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش نیز اوایل اردیبهشت ماه سال جاری در راستای توسعه گردشگری سلامت و ارائه خدمات به ساکنان و گردشگران راه اندازی شد .
جزیره کیش با 91/5 کیلومتر مربع مساحت در قلب خلیج فارس سالانه پذیرای بیش از یک میلیون و 700 هزار گردشگر داخلی و خارجی است.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: