کد خبر: ۱۰۸۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 16
شفا آنلاین>سلامت>مشاور عالی وزیر بهداشت هدف اصلي برگزاری همایش بین المللی سرمایه گذاری در حوزه سلامت را جذب سرمايه‌های خارجی برای رفع نيازهای وزارت بهداشت در حوزه سلامت عنوان کرد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر داوود دانش جعفری با بیان اینکه در سه حوزه احداث تخت‌هاي جديد بيمارستاني، تجهيزات و دارو برنامه های مشخص داریم، گفت: براساس برنامه‌اي كه براي سال ۱۳۹۵ تهيه كرده ایم ، حدود ۱۹ هزار و  ۵۰۰ تخت بيمارستاني را در اولويت استفاده از منابع خارجي قرار داده ايم و در همایش فرصت های سرمایه گذاری در حوزه سلامت براساس تفاهم نامه منعقد شده  قریب به ١٣ هزار تخت بیمارستانی با استفاده از منابع خارجی راه اندازی می شود.

وی در خصوص چگونگی همکاری ها، گفت: با شركت‌هاي خارجي كه توانايي  تامين مالي دارند و برای احداث بيمارستان اعلام آمادگي مي‌كنند تفاهم نامه ای با مدت حدود ۲ تا ۳ ماه منعقد می کنیم و  در اين مدت طرف خارجي بايد جزئيات منابع مالي خود را تهيه و طرح آن را مشخص کند و بعد از تاييد منابع مالي از طرف ما و در صورت مورد پسند بودن شرایط طرح، از آنها استفاده مي‌كنيم و پس از شرکت در مناقصه، پايين ترين شركت را ما انتخاب مي‌كنيم.

مشاور عالی وزیر بهداشت با بیان اینکه در دومین روز برگزاری همایش بین المللی سرمایه گذاری در حوزه سلامت، حدود ۱۶ تفاهم نامه منعقد کردیم، گفت: تعداد زيادی از این تفاهم نامه ها مربوط به احداث بيمارستان های جديد است و موفق شديم تفاهم نامه حدود ۱۳ هزار تخت بيمارستاني را امضا كنيم.

دانش جعفری با بیان این که يك قرار داد هم در خصوص پالايشگاه خون منعقد شد ، گفت: پالايشگاه جديدي توسط بخش خصوصي ايراني و طرف خارجي احداث خواهد شد و همچنین دو قرارداد دیگر نیز مربوط به توليد دارو منعقد شد.

وی با بیان اینکه در مجموع به اهداف همايش دست پيدا كردیم افزود: نکته مهم و اساسي همایش اين بود كه «مبادلات و اطلاعاتي بين ما و طرف‌هاي خارجي مطرح شد.

دانش جعفری افزود: در ارتباط با سرمايه‌گذاران داخلي نیز  همين مباحث را چند ماه پيش داشتيم.

مشاور عالی وزیر بهداشت در ارتباط با بخش خصوصي داخلي گفت: بايد توانمندي‌هاي لازم را برای حضور بخش خصوصي فراهم کنیم.

دانش جعفری در ادامه گفت: روش قديمي كه بخش خصوصي ما در احداث بيمارستان فعال بود روش مشاور پيمانكار و كارفرما است يعني یک كارفرماي دولتي منابع را از بودجه تامين  و يك مشاور طرح تهيه مي‌كند و يك پيمانكار هم با استفاده از منابع بودجه‌اي آن را مي‌سازد.

وی گفت: در واقع اين طرح و روش قدیمی را عوض كرديم و آن را در چارچوب قراردادهاي مشاركت عمومي خصوصي برديم.

دانش جعفری در ادامه گفت: در مشاركت عمومي خصوصي بخش خصوصي با استفاده از منابع خود در كارهايي كه جزو وظيفه و فعاليت الزامي دولت است، كمك مي‌كند.

مشاور عالی وزیر بهداشت افزود: در واقع ما بايد ظرفيت‌هاي جديدی را هم در كشور بوجود بياوريم و در كشورهاي دنيا نیز  از اين شرايط استفاده مي‌كنند و ما هم اين روش را با قدرت دنبال مي‌كنيم.

دانش جعفری با بیان اینکه کشورهای طرف قرارداد ما در حوزه سلامت كره، تركيه، ايتاليا، فرانسه و برخي دیگر از كشورهاي بودند، گفت: بيشترين كمبودها را در بخش بيمارستان داريم ، از آنجایی که تعداد تخت به ازاي هر ۱۰۰۰ نفر جمعيت يك شاخص شناخته شده است ، ما به ازاي هر ۱۰۰۰ نفر جمعيت ۱.۷  تخت بیمارستانی داریم.

مشاور عالی وزیر بهداشت با بیان اینکه برخي از كشورها آسيايي به ازای هر ۱۰۰۰ نفر، ۱۳ تخت بیمارستانی دارند، افزود: در این خصوص برنامه‌اي تهيه كرديم كه اين استاندارد را به ۲.۸ تخت که یک استاندارد خیلي معمولي است، برسانیم و بعد از رسیدن به این هدف باز سعی می کنیم این نسبت را ارتقا دهیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: