کد خبر: ۱۰۸۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۱ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 16
شفاآنلاین :سلامت >اجتماعی >وضعیت جسمانی الینا در حالی هر روز وخیم‌تر می‌شود که پدر و مادر نگرانش از بی‌تفاوتی مسئولان بیمارستان و روند کند پرونده گلایه دارند.
مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گرگان و بیمارستان کودکان طالقانی از رسیدگی روزانه به این کودک می‌گویند. صبح سیزدهم اردیبهشت آخرین باری بود که خانواده الینا صدای پرناله دختر 6 ساله‌شان را پس از یک عمل ساده لوزه شنیدند. این کودک که دچار تورم قفسه سینه شده بود با عمل دوم به کما رفت و پزشکان پس از چند روز، مرگ مغزی او را اعلام کردند.

حسین فروتن که علاوه بر نگرانی از دست دادن فرزند دلبندش دل پری نیز از بی‌تفاوتی مسئولان بیمارستانی دارد،گفت: «12 روز است که جگرگوشه‌ام روی تخت بیمارستان نیمه جان افتاده و هیچ کس به داد ما نمی‌رسد. پرونده چند روزی بررسی شد اما هنوز هم نامه‌نگاری‌ها ادامه دارد و هر بار هم که به دادگستری گرگان می‌روم تنها اعلام می‌کنند بررسی‌ها ادامه دارد.»

وی که این روزها کابوس از دست دادن فرزندش او را به راهروی بیمارستان پیوند داده در ادامه گفت: هر روز که می‌گذرد وضعیت الینا بدتر می‌شود و هیچ‌کس هم درست و حسابی پاسخگوی ما نیست. حتی یکی از مسئولان بیمارستان هم سراغ دخترم نیامد. او تأکید می‌کند: من الینا را سالم به بیمارستان آورده‌ام و باید سلامت، او را به من بازگردانند.

تخلف پزشکی مسئولان بیمارستان طالقانی

همزمان با شکایت پدر الینا رسیدگی به پرونده با ورود دادستان گرگان به عنوان مدعی‌العموم در دادگستری استان گلستان آغاز شده است.
مدیر بیمارستان طالقانی چه می‌گوید؟
دکتر حمید حق‌شناس مدیر بیمارستان طالقانی گرگان می‌گوید: تا زمانی که نتیجه کالبدشکافی نیاید نمی‌توانیم علت به کما رفتن الینا را مشخص کنیم. خود ما هم از این مسأله ناراحت هستیم اما تا کالبدشکافی این مسأله را بررسی نکند من نیز از علت دقیق حادثه بدون اطلاع خواهم بود و هم اکنون نمی‌توانیم مقصر را مشخص کنیم.
دکتر حمید حق‌شناس درباره قصور کادر بیمارستان در مراقبت بین دو عمل نیز گفت: بعید می‌دانم به هر حال پرونده پزشکی گویای رسیدگی است. در حال حاضر درباره اهدای عضو، مشکلاتی ایجاد شده و چون نمی‌توان همزمان هم شکایت کرد و هم اهدای عضو انجام شود، ظاهراً یک خلأ قانونی در این ارتباط وجود دارد. حق‌شناس افزود: یک تیم 5 نفره باید این مرگ مغزی را تأیید کند و اگر والدین کودک نیز رضایت دهند اهدای عضو انجام خواهد شد.
پرونده الینا پیگیری می‌شود
سیداحمد حسینی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز در این باره اظهار کرد: پرونده کودک 6 ساله در حال پیگیری است و تاکنون به صورت مداوم، پزشکان مختلفی آمده‌اند و بیمار را ویزیت کرده‌اند و او رها نشده است.
وی درخصوص چگونگی وقوع کمای این دختر 6 ساله گفت: الینا بعد از عمل دچار هوای زیر جلدی و تنگی نفس شده است. در نتیجه این اتفاق یک سمت ریه‌اش دچار هوا شده و سپس برایش لوله داخل ریه گذاشته‌اند.

  •  بلافاصله احیا روی آن کودک انجام شد که خوشبختانه موفقیت‌آمیز بود اما سطح هشیاری الینا در حالت کما باقی ماند.حسینی افزود: با توجه به اینکه در این چند روز وضعیت بچه پیشرفتی نداشته است احتمال مرگ مغزی برایش زیاد است اما تا زمانی که بیمار نفس می‌کشد وظیفه سیستم، ارائه خدمات است. حسینی در پایان گفت: بررسی‌های این پرونده در حال انجام است و کارهای درمانی کودک نیز انجام می‌شود.

ما نمی‌گوییم شکایت نکنید باید موضوع شکایت را پیگیری کنند تا حقی از کسی ضایع نشود اما به طور قطع اگر شکایت نداشته باشند، پرونده مسیر راحت‌تری را طی می‌کند. به هر حال با پیگیری‌هایی که صورت گرفت توانستیم این مجوز را از دادگستری بگیریم که اهدای عضو (در صورت اجازه والدین) و پیگیری شکایت همزمان با هم و بدون هیچ‌ منع قانونی انجام گیرد.

ایران
 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: