کد خبر: ۱۰۸۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 15
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تجهیزات پزشکی در نوبت ورود به سامانه رهگیری اصالت کالا قرار دارند.
به گزارش شفا آنلاین،رسول دیناروند روز یکشنبه در مراسم افتتاح نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی ایران هلث افزود: این سامانه در حوزه دارو و مکمل ها، نهائی شده است و در حوزه کالاهای آرایشی و بهداشتی در حال انجام است.
دیناروند اظهار کرد:با راه اندازی پرتال رهگیری یاد شده، عرصه به قاچاقچیان کالا تنگ تر می شود و مردم می توانند خودشان، اصالت کالای سلامت را ارزیابی کنند.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون تجهیزات پزشکی قاچاق امکان ورود به 570 بیمارستان دولتی را ندارند.
رئیس سازمان غذا و دارو این موضوع را نیز یاد آورد شد که در زمان حاضر، 80 درصد میزان بستری های کل کشور دربیمارستان های دولتی انجام می شود.
وی تاکید کرد: بیمارستان های دولتی نمی توانند تجهیزات پزشکی بدون شناسه و بدون کدرهگیری اصالت را خریداری کنند با این وجود، قاچاق تجهیزات پزشکی هنوز ادامه دارد و تجهیزات پزشکی بی کیفیت در کشور دیده می شود.
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: قاچاق در حوزه سلامت فقط به اقتصاد صدمه نمی زند بلکه به سلامت مردم نیز آسیب وارد می کند.
معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در ادامه به شایعاتی که چند روز پیش در فضای مجازی و برخی رسانه ها درباره استعفای او مطرح شده بود هم اشاره کرد.
این مقام مسئول در وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در ادامه گفت: من به هیچ وجه، ارادتی را که به وزیر بهداشت دارم، رها نخواهم کرد و در خدمت حوزه سلامت هستم.
دیناروند افزود: وزارت بهداشت در زمان حاضر، طرح تحول نظام سلامت را در دست دارد و حوزه غذا و دارو از بازوهای مهم اجرای این طرح است؛ بنابراین وزیر بهداشت و این طرح را تنها نمی گذاریم.
رئیس سازمان غذا و دارو اظهار کرد: این سازمان با امکانات محدود خود، وظایفش در حوزه پیگیری اصالت تجهیزات پزشکی را با جدیت بیشتر انجام می دهد.
دیناروند خاطرنشان کرد: از سهم تولیدکنندگان داخلی در بازار تجهیزات پزشکی راضی نیستم؛ هم اکنون سهم تولیدکنندگان داخلی در بازار تجهیزات پزشکی 40 درصد است و این رقم در پایان برنامه ششم توسعه باید برعکس شود و به 60 درصد برسد .
وی ادامه داد: سازمان غذا و دارو آمادگی دارد تا نیازهای قانونی تولید و صادرات تجهیزات پزشکی را فراهم کند؛ بدیهی است در جایی که توان تولید داخلی تجهیزات پزشکی را نداریم ، نمی توانیم بیماران را معطل کنیم بنابراین در این حوزه ها ، واردات، انجام خواهد گرفت.
رئیس سازمان غذا و دارو در ادامه به نوزدهیمن نمایشگاه بین المللی ایران هلث اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه رکورد تعداد حضور شرکت های تولیدکننده و واردکننده را شکسته است و تقریبا جایی در این نمایشگاه پیدا نمی شود که خالی باشد.
دیناروند تصریح کرد: پیام شفاف ما به شرکت های خارجی در دوران پساتحریم این است که درهای ایران برای واردات باز نمی شود و ایران بازار مصرفی کشورهای خارجی نخواهد بود؛ این نمایشگاه بین المللی فرصتی برای سرمایه گذاری شرکت های خارجی خواهد بود که در راستای اقتصاد مقاومتی نیز هست.
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی موسوم به ایران هلث امروز یکشنبه با حضور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ،رئیس سازمان غذا و دارو و دیگر دست اندرکاران نظام سلامت در بخش دولتی و خصوصی در محل نمایشگاه های بین المللی تهران افتتاح شد.این نمایشگاه تا 29 اردیبهشت ادامه دارد.
در آیین افتتاح این نمایشگاه از تندیس و کتاب نوزدهمین نمایشگاه ایران هلث توسط وزیر بهداشت رونمایی شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار