کد خبر: ۱۰۸۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 15
شفا آنلاین>سلامت>عضو شورای عالی نظام پزشکی گفت: باید زیرساخت های تعرفه گذاری از جمله سرانه درمان و بیمه‌ها تقویت شوند و اختیار تعرفه گذاری دوباره به نظام پزشکی سپرده شود.
به گزارش شفا آنلاین،عباسعلی خادمی عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی یکی از مشکلات حرکت نکردن به سمت تعرفه‌های واقعی خدمات پزشکی را سلب اختیار در این زمینه از سازمان نظام پزشکی دانست و بیان کرد: با وجودی که اختیار تعرفه گذاری خدمات بخش خصوصی از سازمان نظام پزشکی سلب شده اما کمیسیون تعرفه این سازمان همواره نظرات کارشناسی خود را به شورای عالی بیمه سلامت اعلام می‌کند.

وی افزود: تعرفه های کارشناسی شده باید در شورای عالی بیمه مورد بررسی قرار گرفته و برای تصویب نهایی به هیات دولت ارجاع داده شود.

وی با بیان این که هر ساله تعرفه ها در موعد خود اعلام نمی شود، ادامه داد: علاوه بر دیرکرد اعلام تعرفه های مصوب همواره شاهد این  هستیم که درصدی به تعرفه سال قبل افزوده می شود که با تعرفه واقعی فاصله بسیار دارد.

خادمی ضمن تاکید بر این مطلب که باید زیرساخت های تعرفه گذاری از جمله سرانه درمان و بیمه ها تقویت شوند، اذعان کرد: واقعی شدن تعرفه ها زمانی برای جامعه پزشکی رضایت بخش است که زیرساخت های تعرفه گذاری اصلاح و تقویت شوند تا مردم توان پرداخت تعرفه خدمات پزشکی در بخش های مختلف را داشته باشند.

وی بازگشت اختیار تعرفه گذاری به سازمان نظام پزشکی را یکی از راهکارهای واقعی شدن تعرفه ها عنوان کرد و بیان داشت: سازمان نظام پزشکی با هماهنگی انجمن های علمی تخصصی طبق کتاب کالیفرنیا یکبار این راه را طی نموده تا بتواند قیمت واقعی خدمات را استخراج کند اما مشکل اینجاست که اختیار تعرفه گذاری از این سازمان گرفته شده است.

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی به اجرای طرح تحول و کاهش پرداخت از جیب مردم در این طرح اشاره کرد و گفت: میزان پرداخت مردم در طرح تحول به ترتیب در روستاها و طرح پزشک خانواده 3 درصد و در شهرها حداکثر 9 درصد است که به نفع بیماران بوده و تمامی خدمات دارو و تجهیزات را شامل می‌شود.

به گفته وی بخش خصوصی هنوز مشکل دارد زیرا بیمه‌ها که پشتوانه تعرفه ها برای این بخش هستند نمی توانند به بیماران سرویس بدهند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: