کد خبر: ۱۰۸۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۱ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 14
شفاآنلاین :سلامت >اجتماعی>گروهی از محققان علوم پزشکی استرالیا اعلام کردند بین استفاده از گوشی تلفن همراه و ابتلا به سرطان های مغزی،‌ هیچ ارتباطی وجود ندارد.
به گزارش شفاآنلاین ،محققان بین سال های 1982 تا 2012 پرونده 19 هزار و 858 مرد و 14 هزار و 122 زن را که به سرطان مغز مبتلا شده بودند مورد بررسی قرار دادند.

درصد استفاده کنندگان از تلفن های همراه از 9 درصد در سال 1993 به 90 درصد در زمان حال افزایش یافته است.
محققان استرالیایی نتایج مطالعات خود را در شماره اخیر نشریه همه گیری سرطان منتشر کردند.
به گزارش پایگاه خبری یورک الرت در اینترنت،‌ هنگامی که  سلول‌ها توانایی تقسیم و رشد عادی خود را از دست می ‌دهند  این موضوع منجر به تسخیر، تخریب و فاسد شدن بافت‌های سالم می ‌شود و در نهایت ، سرطان ایجاد خواهد شد.

از اجتماع این سلول‌های سرطانی و تخریب سلول‌های بافت‌های سالم توده ‌ای به نام تومور ایجاد می‌شود.

اگر تومور به لایه‌‌ای محدود ختم شود و به سایر بافت‌ها و ارگانها سرایت نکند تومور خوش ‌خیم (غیرسرطانی‌) است و اگر تومور گسترده شده یا به طور بالقوه قابلیت پخش شدن و احاطه کردن سایر بافتها و ارگانها را داشته باشد بدخیم یا سرطانی نامیده می‌شود.
برخی از شکل های سرطان متاستاز (Metastasize) می‌کنند به این معنی که خصوصیت تهاجمی پیدا کرده و به سایر بافت‌های بدن، عمدتا از طریق خون و لنف، سرایت می‌کنند و تومورهای جدیدی را ایجاد می‌کنند.

بیش از یکصد نوع سرطان شناسایی شده است و این سرطان ها در هر قسمتی از بدن می تواند تظاهر پیدا کنند.
مرگ ناشی از سرطان در سال دو هزار و پنج ، هفت میلیون  و ششصد هزار نفر بوده است که سیزده درصد از کل پنجاه و هشت میلیون مرگ در سراسر جهان را به خود اختصاص می دهد.
بیش از هفتاد درصد از تمام مرگ های ناشی از سرطان در کشورهای کم درآمد یا با در آمد متوسط اتفاق می افتد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: