کد خبر: ۱۰۸۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 15
شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان وزیر بهداشت ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه درمان کشور را تشریح کرد و از تدوین برنامه آمایش ملی سرطان خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر محمد آقاجانی در همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری با بیان اینکه مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی، از رویکردهای مورد توجه در حوزه درمان ایران است، گفت: در زمینه ساخت و توسعه بیمارستان، شاخص‌های ایران در زمینه تخت بیمارستانی 1.6 تا 1.7 تخت به ازای هر 1000 نفر است.

وی افزود: همچنین وضعیت فعلی 570 بیمارستان وزارت بهداشت از نظر قدمت طوری است که 87 بیمارستان بالای 50 سال داریم. البته بازسازی تعدادی از آنها را آغاز کرده‌ایم و برای ادامه آن به منابع جدید نیازمندیم.

آقاجانی با بیان اینکه در حال حاضر 241 بیمارستان با ظرفیت 40 هزار تخت از سوی دولت در ایران در حال ساخت هستند، گفت: همچنین 152 بیمارستان با ظرفیت 28 هزار تخت، کمتر از 50 درصد پیشرفت داشته‌اند و ادامه ساخت آنها نیازمند تامین منابع مالی است. در عین حال برای رسیدن به شاخص 2.7 تخت به ازای هر 1000 نفر در ایران به بیش از 100هزار تخت جدید نیاز داریم.

وی، درباره مشارکت اقتصادی در ساخت و تجهیز آزمایشگاه‌های تشخیص طبی گفت: در این زمینه برای بهبود دسترسی مردم، ایجاد آزمایشگاه‌های بزرگ با سیستم‌های مکانیزه و کاهش هزینه‌های تمام شده خدمات و افزایش بهره‌وری، پروژه‌ای برای ساخت این مراکز در نظر گرفته‌ایم. همچنین در زمینه مراکز تصویربرداری باید گفت که در 570 بیمارستان وزارت بهداشت به 565 دستگاه جهت تکمیل زنجیره ارائه خدمت نیاز داریم، برنامه ما برای تکمیل زنجیره ارائه خدمات، خرید خدمت دستگاه‌های تصویربرداری از بخش خصوصی است.

معاون درمان وزیر بهداشت ادامه داد:‌ از جمله اهداف ما در حوزه خدمات دیالیز افزایش بهره‌وری و اثربخشی خدمات دیالیز برای بیماران دیالیزی در سراسر کشور، افزایش دسترسی بیماران، کاهش تصدی‌گری دولت و ارتقای کیفیت خدمات است. براین اساس توسعه 1500 تخت و ماشین دیالیز جدید و جایگزینی 1400 دستگاه فرسوده از سیاست‌های محوری وزارت بهداشت در این حوزه است.

آقاجانی با اشاره به برنامه وزارت بهداشت در حوزه سرطان اظهار کرد: اهداف ما در این برنامه، توسعه و ارتقای کیفیت خدمات بیماری سرطان، ارتقای تجهیزات و نیروی انسانی برای تشخیص و درمان سرطان، دسترسی عادلانه به خدمات آن، افزایش بقا و بهبود کیفیت ارائه خدمات به مبتلایان سرطان است.

وی افزود: براین اساس برنامه آمایش ملی سرطان در وزارت بهداشت تدوین و برنامه‌ریزی‌های‌مان بر این اساس انجام شده است. در عین حال برای دسترسی به خدمات سرطان، مراکز جامع سرطان را در سه تیپ براساس جمعیت و بیماردهی مناطق مشخص کرده‌ایم، به طوری که در سطح یک این مراکز، 52 مرکز شیمی‌درمانی سرپایی و 131 مرکز غربالگری و تشخیص سرطان وجود دارد.

معاون درمان وزیر بهداشت در همین زمینه ادامه داد: در مراکز تیپ 2، 37 مرکز تخصصی تشخیص و درمان سرطان و در مراکز تیپ 3 نیز 14 مرکز در 14 قطب کشوری مشخص شده است که خدمات درمانی و تشخیصی فوق تخصصی را در حوزه سرطان ارائه دهند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: