کد خبر: ۱۰۸۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 14
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تحریم ها بخشی از زیرساخت های حوزه سلامت را تخریب کرده و سرمایه گذاران داخلی و خارجی می توانند این مشکلات را رفع کنند، البته سرمایه گذاری خارجی ها در این حوزه به معنای خصوصی سازی نظام سلامت نیست.

به گزارش شفا آنلاین، سیدحسن هاشمی روز شنبه در همایش بین المللی سرمایه گذاری در حوزه سلامت در هتل اسپیناس تهران افزود: اصلاحات در حوزه سلامت همچنان یکی از اولویت های اصلی دولت است.
وی ادامه داد: برگزاری این همایش فرصت مغتنمی است که سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در حوزه سلامت ایران وارد شوند، البته می دانیم که زیرساخت های مناسبی برای سرمایه گذاری در کشور در این بخش وجود ندارد و تحریم ها بخشی از زیرساخت ها را تخریب کرده است.
هاشمی افزود: امیدواریم با حضور شرکت های داخلی و خارجی و حمایت های دولت بتوانیم بخشی از زیرساخت های تخریب شده را با اقدامات مشترک بازسازی کنیم تا بتوانیم بخشی از نیازهای کشور را برای ارائه خدمات مناسب بهداشتی درمانی رفع سازیم.

** اکثر بیمارستان کشورهای فرسوده هستند
وی تاکید کرد: اکثر بیمارستان های کشور فرسوده هستند و بیش از 50 سال قدمت دارند، از طرفی با رشد جمعیت نیازهای مردم برای دریافت خدمات سلامت رو به افزایش است، ضمن اینکه بخش مهمی از مردم در حاشیه شهرها ساکن هستند و هیچ زیرساختی برای ارائه خدمات سلامت به آنها وجود ندارد.
هاشمی گفت: نیازمند این هستیم که بیمارستان های متعددی در کشور برای رفع نیاز بیماران از جمله بیماران خاص ایجاد کنیم. به عنوان مثال بیماران کلیوی به شدت با کمبود امکانات درمانی مواجه هستند و باید بتوانیم با جذب سرمایه های داخلی و خارجی، دسترسی مردم به خدمات ساده تر کنیم.
وزیر بهداشت افزود: دولت پول ندارد تا در این بخش سرمایه گذاری کند، بنابراین تنها راه ممکن استفاده از سرمایه گذاری خارجی و داخلی است تا در دراز مدت و میان مدت بازپرداخت شود، البته سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه سلامت به معنای خصوصی کردن این بخش نیست بلکه به معنای ایجاد اشتغال و ارتقای کیفیت و کمیت خدمات در آینده است.
هاشمی گفت: باید بتوانیم بیمارستان های مجهزی را در کشور ایجاد کنیم که به مردم خدمات لازم را با احترام بیشتری ارائه کنند.

** اطمینان سرمایه گذاران خارجی در فضای پسابرجام
وی افزود: با فضایی که پس از برجام در کشور شکل گرفته، این اطمینان برای سرمایه گذاران خارجی پدید آمده که وارد کشور شوند و سرمایه گذاری سودآوری داشته باشند و البته از این اقدام مردم کشور نیز انتفاع می برند و اشتغال ایجاد می شود.
وزیر بهداشت در پاسخ به پرسشی درباره تعداد بیمارستان هایی که با سرمایه خارجی های در کشور ایجاد می شود در جمع خبرنگاران گفت: در مرحله اول تعداد این بیمارستان ها محدود است و باید ببینیم که چه ظرفیتی برای سرمایه گذاری وجود دارد و خواسته طرفین خارجی چیست بنابراین دو تا سه ماه تبادل نظر بین طرفین داخلی و خارجی ادامه دارد.
وی همچنین از الزام داشتن پیوست اجتماعی، سلامت و محیط زیست برای اجرای پروژه های بیمارستانی و سایر پروژه های حوزه سلامت خبر داد.
همایش بین المللی سرمایه گذاری در حوزه سلامت روزهای شنبه و یکشنبه 25 و 26 اردیبهشت در هتل اسپیناس تهران با حضور نمایندگان شرکت هایی از آسیا و اروپا برگزار می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: