کد خبر: ۱۰۸۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۳ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 14
شفاآنلاین: امدادگران اورژانس تهران درجریان عملیات نجاتی عجیب توانستند با اقدامي هوشمندانه مرد جوان را پس ازخودکشی به طور جالبی نجات دهند.
به گزارش شفاآنلاین، روز پنجشنبه گروه امداد اورژانس در حين اعزام به ماموريت متوجه جواني شدند كه از پل عابر پياده در ميدان رسالت آويزان بود و دو نفر براي ممانعت از سقوط، دستان وي را گرفته بودند

تكنسين هاي اورژانس، خودرو آمبولانس را زير پل و محل سقوط مرد جوان قرار دادند بطوريكه وي پس از سقوط بر روي آمبولانس افتاد و آسيب جدي نديد. درحقيقت اين اقدام توانست از برخورد وي با زمين و مرگ حتمي او جلوگيري كند.جوان 28 ساله نیز با آسيب جزئي در ناحيه مچ پا براي مداوا به بيمارستان امام حسين انتقال يافت.

وي در گفتگو با خبرنگار ما، انگيزه خود از اقدام به مرگ خودخواسته را بيكاري عنوان كرد و گفت: حدود ده روز پيش براي يافتن كار مناسب و گذران امور زندگي از شهرستان به تهران آمدم اما متاسفانه نتوانستم كار مناسبي بدست بياورم. پول اندكي كه همراه داشتم تمام شد و چند روز اخير را گرسنه در گوشه كوچه و خيابان مي گذراندم. توان ادامه زندگي را در خود نمي ديدم از اين رو تصميم گرفتم به زندگي خود خاتمه دهم.

مرد جوان در حالي كه به شدت متاثر بود افزود: اگر به  شهر خودم باز مي گشتم هم شرايط بهتري انتظارم را نمي كشيد و مرگ تنها راه نجات من بود.

تحليل كارشناس
مرگ خودخواسته پديده اي است كه همواره در جوامع بشري به چشم مي خورد. اما اين پديده هنگامي نگران كننده مي شود كه آمار آن روز به روز افزايش مي يابد. مصطفی آب روشن، جامعه شناس معتقد است افکارخودکشانه که به شدت درجامعه ی ما رواج پیداکرده است بعنوان کدهایی است که بایستی نظام اجتماعی را به تفکر وادارد . خودکشی و نمایش آن در حوزه عمومی انعکاس اعتراض شدید آسیب دیدگانی است  که در  سلسله مراتب نظام اجتماعی جایگاهی ندارند.

 وقتی مشکلات افراد جامعه دیده نشود و احساس طرد شدگی داشته باشند ، زندگی معنای اصلی خود را در ذهن اين  گروه که فشارهای مضاعف و غیر متعارفی را تجربه می کنند از دست می دهد. در واقع این نوع از خودکشی ها ریشه ی روانی نداشته بلکه مشخصا" از کژ کارکردی خانواده و یا نهادهای اجتماعی نشات می گیرد و هر چقدر خودکشی به شیوه های دردناکی صورت بگیرد فریاد استمداد طلبانه آنان بیشتر در نزد ناظران عمومی احساس می شود.گفتنی است که تلاشهای ناموفق برای خودکشی معمولا"منجر به این میشود که دیگران رفتارشان را در اعتناء و احترام به فرد خودکشی کننده تغییر دهند. بنابراین فردي كه خودکشی را انتخاب مي كند، برای بدست آوردن توجه ، تغییر رفتار دیگران ، دلسوزی استوار و نظیر اینها دست به خودکشی مي زند. اینگونه خودکشی ها تقریبا" همیشه در نزدیکی افراد دیگر رخ می دهند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: