کد خبر: ۱۰۸۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 13
شفا آنلاین>سلامت>تغذیه>مدیریت درمان تامین اجتماعی البرز با تاکید بر لزوم رعایت رژیم غذایی در مبتلایان به دیابت، در عین حال گفت: دیابتی‌ها از خود درمانی پرهیز کنند.
به گزار ش شفا آنلاین،ابوالفضل آفریده ، اظهارکرد: دیابت بیماری خاموشی است که به تدریج فرد را مبتلا می‌کند؛ به طوری که افراد تا مدت‌ها از بیماری خود بی‌خبرند و زمانی متوجه می‌شوند که بیماری تا حدود زیادی پیشرفت کرده است.

وی ادامه داد: همه افراد جامعه مستعد ابتلا به دیابت نیستند، بلکه کسانی که از چاقی مفرط رنج می‌برند، فشار خون بالایی دارند، افراد بی‌تحرک و کسانی که دخانیات مصرف می‌کنند، مستعد این بیماری هستند.

آفریده خاطرنشان کرد: علاوه بر این کسانی که در بستگان درجه یک خود فرد مبتلا به دیابت دارند نیز در معرض ابتلا به این بیماری هستند. این دسته از افراد باید بعد از ۳۰ سالگی به صورت دوره‌ای آزمایش‌های تشخیصی دیابت را انجام دهند. برای غلبه بردیابت، افراد باید رژیم غذایی مناسب را رعایت کرده و تا حدامکان تحرک داشته باشند.ایسنا

مدیریت درمان تامین اجتماعی البرز افزود: کسانی که در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند باید ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهند و تا جایی که می‌توانند از خوردن غذاهای چرب و پرنمک خودداری کنند. این افراد باید از خوردن فست فودها به شدت پرهیز کنند؛ چراکه این غذاها احتمال ابتلای آنها به دیابت را افزایش می‌دهد.

وی در پایان گفت: کسانی که به دیابت مبتلا می‌شوند حتما باید تحت نظر پزشک باشند و به هیچ وجه اقدام به خوددرمانی نکنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: