کد خبر: ۱۰۸۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 12
شفا آنلاین>سلامت>مدیر دفتر هماهنگی پیشگیری از نابینایی و سلامت چشم وزارت بهداشت گفت: بیماری های غیرواگیر شبکیه چشم را همانند دیگر ارگان های بدن تحت تاثیر قرار می دهند.
به گزارش شفا آنلاین،سید فرزاد محمدی مدیر دفتر هماهنگی پیشگیری از نابینایی و سلامت چشم وزارت بهداشت درباره ارتباط بیماری های غیرواگیر و مشکلات چشمی گفت: دسته ای از بیماری ها در چشم پزشکی به عنوان بیماری های غیرواگیر محسوب می شوند و شاخص ترین آنها دیابت است.  

وی با بیان اینکه تاثیر دیابت بر چشم در سنین میانسالی بروز کرده و بر روی کیفیت زندگی افراد اثرگذار است، اظهار داشت: رفتار زندگی سالم شامل تغذیه، جلوگیری از استعمال دخانیات، کنترل وزن و میزان فعالیت بدنی بر روی سلامت شبکیه تاثیرگذار هستند. 

مدیر دفتر هماهنگی پیشگیری از نابینایی و سلامت چشم وزارت بهداشت عنوان کرد: کنترل عوامل خطر مانند سندرم متابولیک، وضعیت فشار، چربی و قند خون در سلامت شبکیه چشم اهمیت دارد.

وی با اعلام اینکه ثابت شده بیماری فرسودگی وابسته به سن شبکیه، با الگوی غذایی ارتباط دارد، تصریح کرد: برنامه غذایی موثر برای سلامت عمومی بدن؛ شامل غذاهای دریایی، میوه ها و سبزیجات رنگی و تازه برای چشم هم مفید است.

محمدی افزود: تغذیه سالم تا 40 درصد از بروز انواع بیماری های شبکیه جلوگیری می کند و سلامت چشم در کنار بیماری های قلبی و عروقی به الگوهای تغذیه سالم وابسته است و در بعضی از بیماری ها تا 60 درصد از بروز آنها پیشگیری می کند.
برچسب ها: بهداشت ، بیماری ، پزشکی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: