کد خبر: ۱۰۷۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 12
شفا آنلاین>جامعه پزشکی>همایش کشوری ارتقای سلامت با محور تعرفه گذاری و پوشش بیمه ای خدمات پرستاری در هتل میثاق مشهد برگزار شد.
به گزارش شفا آنلاین،رییس کل نظام پرستاری کشور در این مراسم گفت:قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری از سال 86 و با هدف کاهش تفاوت طبقاتی بین پزشکان و پرستاران که در پی اجرای نظام نوین اداره بیمارستان ها بوجود آمده بود تصویب شد که متاسفانه پس از گذشت قریب به 9 سال از تصویب این قانون و ابلاغ آن به دولت تاکنون اجرایی نشده است.

دکتر آدابی بابیان اینکه با اجرای طرح تحول نظام سلامت و عدم اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، تفاوت دریافتی پزشکان و پرستاران به بیش از 40 برابر رسیده است افزود: در نظام های بهداشتی و درمانی سایر کشورها تفاوت دریافتی این دو گروه حداکثر7الی8برابر است وی همگرایی بیشتر بین پرستار و پزشک ،احساس هویت در جامعه پرستاری ، بهبود خدمات پرستاری و ارتقاء سلامت جامعه را از مزایای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری عنوان کرد.

فرقانی کارشناس ارشد آموزش پرستاری در حاشیه این مراسم نیز از ضرورت اجرای قانون تعرفه گذاری و پوشش بیمه ای خدمات پرستاری گفت:با تعریف و تعرفه دار شدن این خدمات علاوه بر رعایت استانداردها در ارائه خدمات،بیماران از سطح بالاتری از خدمات بهره مند می شوند.

وی ادامه داد:با اجرای این قانون افراد در داخل نظام درمانی با بروز شایستگی های خود موجب ارتقاء سطح سلامت جامعه می شوند.

فرقانی کارشناس ارشد آموزش پرستاری با اشاره به پوشش بیمه ای خدمات پرستاری افزود:پوشش بیمه ای این خدمات نه تنها باعث افزایش هزینه های بیمه نخواهد شد بلکه با افزایش سطح توجه و رسیدگی به بیماران باعث کاهش هزینه های بیمه می شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: