کد خبر: ۱۰۷۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 12
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>مطالعات جدید پژوهشگران نشان می‌دهد افزایش عمومی دمای زمین که در اثر پدیده تغییرات آب و هوائی و گرمایش زمین به وجود آمده، سبب افزایش بروز مشکلات مزمن کلیوی در بسیاری از نقاط جهان شده است.
 به گزارش شفا آنلاین، این موضوع به ویژه در مناطق روستائی در نواحی گرمسیری نمود بیشتری دارد. در حقیقت افزایش دما سبب بروز تنش‌های حرارتی در کلیه شده و عوارضی جانبی را مانند کم‌آبی عمومی بدن در پی دارد که این موارد می‌تواند در آینده‌ای نزدیک سبب بروز مشکلات کلیوی در افراد مختلف و به ویژه کسانی شود که دارای پیش‌زمینه ابتلا به این بیماری‌ها هستند.

       در همین رابطه ریچارد جانسون از اساتید دانشگاه کلرادو اعلام کرد: «همزمان با افزایش دمای عمومی کره زمین، شاهد بروز انواع مختلف امراض کلیوی هستیم و شاید بتوان این موضوع را نخستین پدیده همه‌گیر بهداشتی ناشی از گرمایش کره زمین قلمداد کرد. متاسفانه این مشکلات بیشتر سلامت کشاورزان و کارگرانی را تهدید می‌کند که مجبورند ساعاتی طولانی را در برابر حرارت خورشید در محیط‌هایی با حرارت بالا کار و فعالیت کنند.»

       موارد فوق در کنار کاهش میزان بارش باران در طول سال که پیامدهایی از جمله کم‌آبی و کاهش منابع آب آشامیدنی را در پی دارد، سبب بغرنج‌تر شدن شرایط شده و به این ترتیب کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند موج عظیمی از امراض کلیوی در آینده‌ای نه‌چندان دور، جوامع مختلف را درگیر خود کند.سپید
Medical News Today
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: