کد خبر: ۱۰۷۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 10
شفا آنلاین>سلامت>در فصل بهار برخی افراد با علائم مختلفی مواجه می شوند که در مواقعی آنها را به برخی بیماری ها مشکوک می کند.
به گزارش شفا آنلاین،اصغر آقامحمدی ایمنولوژیست درباره تشابه علائم بیماری ام اس و حساسیت های بهاری اظهار کرد: ام اس بیماری نقص ایمنی نیست، اما یک بیماری خودایمنی است که مکانیسم های ایمنی در بروز این بیماری دخالت دارد.

وی با تاکید بر اینکه ام اس هیچ ربطی به حساسیت های فصلی و حتی علائم مشابهی با آن ندارد، گفت: بیماری شایع در فصل بهار آلرژی بینی است که به تب یونجه معروف است و معمولاً در بیماران به صورت عطسه، آبریزش بینی، خارش چشم، گرفتگی بینی و بی حوصلگی بروز می کند که برخی از خانواده ها از این علائم آگاهی ندارند و فرزندان خود را تنبیه می کنند.

آقامحمدی با اعلام اینکه عدم تمرکز به درس یا در حین رانندگی نیز از علائم حساسیت های بهاری است، افزود: این مورد گاهی حتی ممکن است موجب بروز تصادف در حین رانندگی شود  که برخی افراد تصور می کنند دچار سرماخوردگی شده اند و نمی دانند که این بیماری آلرژی است و اگر با مراجعه به موقع به پزشک، بیماری خود را درمان کنند هیچ گونه مشکلی در فصل بهار پیدا نمی کنند.

وی درزمینه راه های درمان آلرژی یادآور شد: استفاده از اسپری بینی و برخی قرص های مخصوص به درمان این بیماری کمک می کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: