کد خبر: ۱۰۷۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 08
شفا آنلاین>اجتماعی>همايش اوتيسم با حاشيه هايي همراه بود كه از آن جمله فاطمه معتمد آريا بازيگر نام آشناي سينماي ايران در اين جمع گفت: حس من در دريافت صدا و ديدن اشيا نظير مبتلايان به اختلال رفتاري اوتيسم بالا است اما اين حس در من به دليل حرفه ام اختياري اما در ميان مبتلايان به اوتيسم اجباري است.
به گزارش شفا آنلاین، فاطمه معتمد آريا شامگاه شنبه در همايش' 3+20 همراه با اوتيسم' كه در محل برج ميلاد از سوي انجمن اوتيسم ايران برگزار شده بود،گفت: من هم نظير شما نسبت به همه صداها و اجسام ريز و درشتي كه در خيابان مي بينم، حساس هستم بنابراين به دليل اين ويژگي من هم در خانواده اوتيسم جاي دارم.
وي ادامه داد: شما به اجبار به صداها و همه چيزهايي كه در سر راهتان قرار مي گيرد حساس هستيد بنابراين بايد بر دستان پدر ومادرتان بوسه بزنيد كه شما را به اين نارسايي آگاه مي كنند. سپاسگزارم كه مرا در خانواده خود مي پذيريد.
همايش اوتيسم با حاشيه هاي بسياري همراه بود كه از آن جمله مي توان به صحبت هاي پدران و مادران داراي فرزند مبتلا به اختلال اوتيسم اشاره كرد.
يكي از پدران حاضر در اين همايش كه داراي دو فرزند مبتلا به اوتيسم بود، گفت: نگهداري از فرزندان داراي اختلال اوتيسم بسيار كار دشواري است و زمان زيادي مي برد.
وي افزود: نگهداري از اين فرزندان آنقدر انرژي مي برد كه والدين اين كودكان همواره بايد برنامه هاي خود را بر روي كاغذي بنويسند تا فراموش نكنند كه هر ساعت فرزندشان را براي آموزش بايد به چه كلاس هايي ببرند.
صحبت هاي والدين كودكان مبتلا به اختلال اوتيسم همراه بود با شلوغي سالن كه از سوي كودكان مبتلا در سالن ايجاد شده بود.
يكي از افراد بزرگسال مبتلا به اختلال اوتيسم كه به عنوان تايپيست در انجمن اوتيسم به كار مشغول بود، دكلمه زيبايي سرود.
در تمام فضاي برگزاري اين همايش در كنار تصاويري از كودكان مبتلا به اوتيسم عبارت 'دركم كن تا كودكيم را با تو تقسيم كنم ' ديده مي شد .
علي ربيعي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در مراسم گشايش اين همايش تاكيد كرد كه بايد تلاش شود كودكان اوتيسمي به جامعه بازگردند. آنها را بايد به گونه اي آماده كنيم كه خيلي روان در جامعه حركت كنند بنابراين از همين ماه(ارديبهشت) براي آنها آموزش فني و حرفه اي رايگان صورت مي گيرد.
وي همچنين از ابلاغ طرح «اعزام مراقب براي نگهداري از كودكان اوتيسم» به سازمان بهزيستي خبر داد و گفت: براساس اين طرح، براي خانواده هاي داراي كودكان دچار اختلال اوتيسمي، مراقب اعزام مي شود.
وي همچنين گفت، خانواده، جامعه و دولت و انجمن ها بايد براي حمايت و نگهداري از كودكان داراي اختلال رفتاري اوتيسم در كنار يكديگر قرار بگيرند.
ربيعي با تاكيد بر آگاه سازي خانواده ها درباره اختلال اوتيسم گفت: بايد محيط هاي ثانويه از مهد كودك تا مدرسه براي حضور كودكان دچار اين نوع اختلال، به گونه اي آماده باشد كه بتواند حضور اين كودكان را پذيرا شود.
وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با يادآوري اينكه اكنون 56 مركز با 2 هزار و 500 كودك مبتلا به اوتيسم در كشور فعالند، ادامه داد: بهزيستي مي تواند هزينه 25 درصد آموزش و نگهداري اين كودكان را تقبل كند.
ربيعي در پايان اين همايش از افراد توانمند داراي اختلال اوتيسم كه در زمينه هاي گوناگون توانسته بودند با آموزش به قابليت هاي درخوري دست يابند، تقدير شد.
به گزارش ايرنا، يك تا 2درصد از جمعيت جهان داراي اختلال رفتاري اوتيسم هستند كه جمعيتي بالغ بر 100ميليون نفر را شامل مي شود.
هزينه نگهداري و آموزش افراد مبتلا به اوتيسم در كشورايالات متحده امريكا سالانه 260 ميليارد دلار است كه 200 ميليارد دلار براي بزرگسالان و60 ميليارد دلار براي كودكان مبتلا به اين اختلال هزينه مي شود.
پزشكان معتقدند، در صورتي كه كودكان داراي اوتيسم از كودكي تحت آموزش قرار گيرند، مي توانند جامعه پذير شوند و بزرگسالي بهتري خواهند داشت نسبت به افرادي كه در بزرگسالي مي خواهند آموزش كسب كنند.
افراد مبتلا به اوتيسم در مقابل صدا و همچنين نور حساسيت دارند و صدا و نور را بيشتر از افراد معمولي دريافت مي كنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: