کد خبر: ۱۰۷۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 07
شفا آنلاین>اجتماعی>وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی با تاكید بر اینكه باید تلاش شود كودكان اوتیسمی به جامعه بازگردند، گفت: آنها را باید به گونه ای آماده كنیم كه خیلی روان در جامعه حركت كنند بنابراین از همین ماه(اردیبهشت) برای آنها آموزش فنی و حرفه ای رایگان صورت می گیرد.
به گزارش شفا آنلاین، علی ربیعی عصر امروز (شنبه) در همایش «3 + 20» كه با تلاش انجمن اوتیسم در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، از ابلاغ طرح «اعزام مراقب برای نگهداری از كودكان اوتیسم» به سازمان بهزیستی خبر داد و گفت: براساس این طرح، برای خانواده های دارای كودكان دچار اختلال اوتیسمی، مراقب اعزام می شود.
وی همچنین افزود: خانواده، جامعه و دولت باید برای نگهداری از كودكان دارای اختلال رفتاری اوتیسم در كنار یكدیگر قرار بگیرند.
وی گفت: البته باید انجمن ها را به این مثلث اضافه كرد تا یك چهار ضلعی حمایتی از «خانواده، جامعه، دولت و انجمن ها» برای حمایت از كودكان دارای اختلال رفتاری اوتیسم شكل گیرد.
وی با تاكید بر آگاه سازی خانواده ها درباره اختلال اوتیسم گفت: باید محیط های ثانویه از مهد كودك تا مدرسه برای حضور كودكان دچار این نوع اختلال، به گونه ای آماده باشد كه بتواند حضور این كودكان را پذیرا شود.
ربیعی با بیان اینكه «تلاش می كنم این ساختار را در جامعه پیگیری كنم»، یكی از مشكلات مهم در جامعه را عدم رعایت حقوق و به نوعی همیاری در جامعه دانست.
وزیرتعاون، كار و رفاه اجتماعی با یادآوری اینكه اكنون 56 مركز با 2 هزار و 500 كودك مبتلا به اوتیسم در كشور فعالند، ادامه داد: بهزیستی می تواند هزینه 25 درصد آموزش و نگهداری این كودكان را تقبل كند.
وی گفت: باید غربالگری درباره كودكان مبتلا به اختلال اوتیسم را افزایش دهیم. كودكان دچار این اختلال در صورتی كه بیشتر در جامعه حضور یابند سازگاری آنها با جامعه بیشتر و سلامت آنها افزایش می یابد.
وی یادآورشد: طرح آموزش رایگان مهارت از سوی سازمان آموزش فنی وحرفه ای به كودكان دچار اختلال اوتیسم از همین ماه انجام خواهد شد.
ربیعی گفت: همچنین می توان آموزش عالی را برای افراد دچار این اختلال پیگیری كرد تا آنها بتوانند همچون سایر گروه های اجتماعی از تحصیلات برخوردار شوند.
وی با بیان اینكه سند حمایت از افراد دارای اوتیسم را در شورای عالی رفاه پیگیری خواهم كرد، افزود: امیدواریم در همایش آینده بتوانم گزارشی از كارهایی كه در دولت تدبیر و امید درباره مبتلایان به اختلال رفتاری اوتیسم انجام شده است را ارائه دهم.
به گفته ربیعی، در صورتی كه كودكان دارای اوتیسم از كودكی مورد آموزش قرار گیرند می توانند جامعه پذیر شوند و در بزرگسالی، نسبت به سایر هم نوعان خود بهتر می توانند آموزش ها را كسب كنند.
پیش از سخنرانی وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی، تعدادی از والدین كودكان دارای اوتیسم از شرایط سخت نگهداری كودكان مبتلا به این اختلال صحبت كردند.
افراد مبتلا به اوتیسم در مقابل صدا و همچنین نور حساسیت دارند؛ آنها صدا و نور را بیشتر از افراد معمولی دریافت می كنند. یك تا دو درصد از جمعیت جهان دارای اختلال رفتاری اوتیسم هستند كه جمعیتی بیش از 100 میلیون نفر را شامل می شوند.
هزینه نگهداری و آموزش افراد مبتلا به اوتیسم در آمریكا سالانه 260 میلیارد دلار است كه 200 میلیارد برای بزرگسالان و 60 میلیارد دلار برای كودكان مبتلا به این اختلال هزینه می شود.
در پایان این مراسم، وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی از كودكان موفق دارای اختلال اوتیسم، تقدیر كرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: