کد خبر: ۱۰۷۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 06
شفا آنلاین>سلامت>معاون اجتماعی وزارت بهداشت، بسترسازی مشارکت‌های بین بخشی به نفع سلامت مردم، ایجاد زمینه مشارکت و فعال‌تر کردن خیریه‌ها در حوزه سلامت و همچنین پیگیری مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی در این زمینه را از مهم‌ترین اولویت‌های پیش روی این معاونت اعلام کرد.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر محمدهادی ایازی در خصوص برنامه‌های معاونت تازه تاسیس اجتماعی وزارت بهداشت اظهار کرد: مهم‌ترین مساله ما ایجاد زمینه مشارکت در حوزه سلامت و بسترسازی مشارکت‌های بین بخشی به نفع سلامت مردم است. طی دو سال گذشته در این حوزه اقداماتی شروع و تعاملات خوبی با سازمان‌های مردم نهاد برقرار شده است، ولی باور ما این است که هنوز نتوانسته‌ایم از این ظرفیت‌ها به طور کامل استفاده کنیم. ما به دنبال این هستیم که بتوانیم بسترسازی جدی‌تری در این حوزه ایجاد کنیم.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت یکی از مسائل جدی این حوزه را فعال‌تر کردن خیریه‌ها در حوزه سلامت عنوان کرد و افزود: مردم ما در کار خیر برای سلامت مردم آمادگی بیشتری دارند، مهم این است که بتوانیم زمینه‌های آن را فراهم کنیم.

ایازی در ادامه صحبت‌هایش موضوع مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی را جزو اولویت‌های پیگیری در این معاونت اعلام و تصریح کرد: وقتی یک وزارتخانه در منطقه‌ای نیروگاه، پالایشگاه یا صنعت پتروشیمی احداث می‌کند، متناسب با اقدامات خود، در قبال سلامت مردم نیز مسئولیت دارد. باید این موضوع را دنبال کنیم و از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی به نفع سلامت مردم استفاده کنیم.

ایازی در خصوص نحوه مشارکت بنگاه‌های اقتصادی در تامین سلامت مردم توضیح داد: مشارکت بنگاه‌های اقتصادی در این امر می‌تواند به صورت پیوست سلامت یا مسئولیت اجتماعی خود بنگاه باشد. متاسفانه این پیوست‌ها به طور کامل اجرا نمی‌شود. ما جلساتی را با دستگاههای مختلف از جمله وزارت نفت داشتیم و همایشی نیز برمبنای همین رویکرد برگزار می‌شود که نفت به کمک دستگاه‌های دیگر در حوزه مسائل اجتماعی بیاید. نفت یا بنگاه‌های دیگر باید بیمارستان، درمانگاه و خانه بهداشت بسازند وکمک کنند که ما بتوانیم بخشی از مشکلات را برطرف کنیم.

وی افزود: معاونت اجتماعی وزارت بهداشت به دنبال این است که تشکل‌های موضوعی در حوزه سلامت را در سازمان‌های مردم نهاد ایجاد کند و با رویکرد اجتماعی به موضوع سلامت مردم بپردازد؛ یعنی مردم قبل از این که بیمار شوند خوشان به فکر سلامتی خودشان باشند. این رویکرد بر پیشگیری مقدم است. ما هیچ‌گاه خودمان را به یک وضعیت قانع نمی‌بینیم. در حوزه پیوست سلامت، مسئولیت اجتماعی مشارکت بین بخشی، مردم و خیرین، اقدامات خوبی شده است، ولی می‌توان اقدامات بهتری هم انجام داد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: