کد خبر: ۱۰۷۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 06
شفا آنلاین>جامعه پزشکی>سرپرست دانشكده علوم پزشكي، خدمات درماني و بهداشتي مراغه گفت: تضمين سلامت نوزاد در كنار مادر از مهمترين اهداف ماماها بوده و در اين زمينه از هيچ تلاش و كوششي دريغ نمي كنند.
به گزارش شفا آنلاین، روز پنجشنبه در آييني به مناسبت گراميداشت روز جهاني ماما، با بيان اينكه كار ماماها در نهايت منجر به تامين سلامت جامعه مي شود، افزود: مراقبت هاي مادر توسط اين پزشكان از دوران قبل از بارداري شروع شده و پس از آن نيز ادامه مي يابد. وي، نقش ماما در تداوم و پايداري سلامت جامعه را مهم و برجسته خواند و اظهار كرد: برخي از دانش آموختگان اين رشته بيكار هستند كه نظام سلامت بايد در كنار اجراي طرح تحول سلامت، تدبيري بينديشد تا مراقبت هاي قبل و بعد از دوران بارداري به داخل منازل كشانده شود و از مشكلات بيكاري اين قشر كاسته شود.
جنتي، با قدرداني از زحمات جامعه مامايي كه وظيفه دشوار و حياتي حفظ سلامت مادر و كودك را برعهده دارند، ادامه داد: حيطه خدمات مامايي بسيار گسترده بوده و علاوه بر حمايت از مادر و كودك در لحظه تولد، رشد و پايش كودك، ترويج تغذيه با شير مادر و خدمات بلوغ را شامل مي شود.
در اين آيين از نعيمه رمضان زاده، كارولين صلاح انديش و پروين كريم زاده به عنوان ماماهاي برتر كشوري، مينا آزارشي، سيما گل انوري، بهجت عزيزخواني، سهيلا كاظمي، سيما احمدي و فتانه كريمي به عنوان ماماهاي پيشكسوت دانشكده علوم پزشكي مراغه تجليل شد.
همچنين ژاله حجت اسلامي، عزيزه شعباني و نازيلا بلوريان نيز به عنوان ماماهاي بخش خصوص اين شهرستان تجليل شدند.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعيت در 147 كيلومتري جنوب تبريز مركز آذربايجان شرقي واقع است.
برچسب ها: سلامت ، بارداري ، تغذيه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: