کد خبر: ۱۰۶۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 03
رئیس کل سازمان نظام پزشکی :
شفاآنلاین:رئیس سازمان نظام پزشکی با انتقاد جدی ازاظهارات اخیررئیس کل سازمان نظام پرستاری کشورگفت:اینکه برخی هامی گویند بخش قابل توجهی ازثروت مملکت دردست پزشکان است بی تردید خطاست وهیچ پایه واساسی ندارد.
به گزارش اختصاصی خبرنگارشفاآنلاین ،دکترعلیرضا زالی امروز درآیین گشایش بیست وهفتمین کنگره متخصصین داخلی کشورضمن بیان این مطلب گفت:ما هم خواستار افزایش پرداخت حقوق و دستمزد به جامعه سختکوش پرستاری کشورهستیم.اما بدون شک انداختن توپ مشکلات پرستاری درزمین پزشکان به هیچ عنوان صحیح نیست.
وی افزود:به جای این اظهارات بهتر است همکاران جامعه پرستاری ،جامعه پزشکی ودست اندرکاران مربوطه را نیزدرکنار خود ببینند.چراکه به نظرمیرسد مشکلات اینگونه راحت تر حل می شود.



زالی درادامه با اشاره به مشکلات جدی مالی و معیشتی بخش قابل توجهی ازجامعه پزشکی کشوربه خصوص پزشکان عمومی خاطرنشان کرد:درحال حاضر روزانه با مراجعه برخی اساتید وپزشکانی روبرو هستیم که برای تامین و پرداخت هزینه های درمانی اعضای خانواده شان نیز با مشکلات جدی روبرو هستند.حتی پزشکانی داریم که برای تمدید پروانه مطب شان نیز مشکل دارند.

وی با بیان اینکه ثروت های هنگفت دردست عده ای افراد کم سواد یا حتی بی سواد است که حتی برخی ازآنها خواندن و نوشتن هم بلد نیستند تصریح کرد:بهتر است به جای فرافکنی برعلیه جامعه پزشکی که برخی ها گفته اند حدود بیست درصد ثروت جامعه دراختیاراین قشر است نگاهی به اختلاس گران و چپاولگران بزرگ اقتصادی ازجمله بابک زنجانی ها بیاندازیم و ببینیم که آیا امثال این افراد ثروت های کلان جامعه را دراختیاردارند یا جامعه زحمتکش پزشکی.

زالی دربخش دیگر سخنانش خاطرنشان کرد:بررسی ها نشان می دهد پزشکان خانواده درآمریکا طی سالهای اخیرپردرآمد ترین قشر این کشور بوده اند.حال آنکه درکشورما این گروه ازپزشکان جزء کم درآمدترین اقشار هستند.
وی اظهارداشت:البته هیچ انسان منصفی درجامعه وجود ندارد که با رفاه افراد تحصیلکرده اش ازجمله جامعه پزشکی یا مهندسی و...مشکلی داشته باشد.حال آنکه رهبر انقلاب نیز تاکید دارند که علم و دانش باید به تولید ثروت بیانجامد وگرنه ارزش بالایی نخواهد داشت.
زالی دربخش دیگر سخنانش به خبر برخی رسانه هادرباره فرارهای مالیاتی برخی پزشکان با درآمدهای میلیاردی اشاره کردوگفت:ازحدود یکسال قبل و همزمان با طرح این مسایل درجامعه بلافاصله سازمان نظام پزشکی درنامه های کتبی از این افراد خواسته است که اسامی پزشکان میلیاردر که ازپرداخت مالیات فرارکرده اند را به نظام پزشکی اعلام کنند.اما تاکنون یک اسم نیز معرفی نشده است.پس این حرفها نشان می دهد عده ای به دلایل گوناگون سعی درتخریب چهره خدمتگذار جامعه پزشکی دارد.

در ادامه این مراسم رییس کل سازمان نظام پزشکی با انتقاد از مورد غفلت گرفتن هویت و اصالت رشته طب داخلی اظهار کرد: در سال‌های اخیر طب داخلی که شالوده طب کشور است، آسیب‌های فراوانی دیده است و در انتخاب رشته کمتر به آن توجه می‌شود.

وی تاکید کرد: رسالت و پایگاه واقعی طب داخلی نیاز به بازسازی و بازمهندسی در زمینه آموزش و ارائه خدمت دارد. در حال حاضر آسیب‌های جدی و ویرانگری به آن وارد شده و بازسازی آن نیازمند عزمی جمعی است.

زالی در خصوص وضعیت معیشتی متخصصان داخلی اظهار کرد: بخشی از عدم اقبال فزاینده نسبت به این رشته به علت مشکلات مالی آنها است و متخصصان داخلی که به جز یک نسخه، دانش و مطب چیز دیگری ندارند، آسیب‌های فراوانی دیده‌اند.

رییس کل سازمان نظام پزشکی، اجرای بخش E&M کتاب تعرفه‌گذاری نسبی را یکی از راه حل‌های برون رفت از این وضعیت عنوان کرد .

رییس سازمان نظام پزشکی همچنین از تاخیر در تصویب تعرفه‌های سال جدید انتقاد کرد و افزود:‌ جامعه پزشکی از روز اول سال تغییرات قیمتی را تجربه می‌کند، اما وقتی باید پول خودش را دریافت کند، دست به دست می‌شود. ما از آبان ماه بسته‌های پیشنهادی خود را ارائه کرده‌ایم. وزارت بهداشت و رفاه نیز با ما همکاری کرده‌اند و در حال پیگیری هستند.

زالی همچنین درباره طرح ترافیک جامعه پزشکی نیز گفت: جامعه پزشکی 6 هزار و 700 طرح ترافیک دارد که بیش از 80 درصد آن متعلق به اعضای هیات علمی بیمارستان‌های پایین شهر است. آنها عمدتا برای کارهای اداری خود از این طرح استفاده می‌کنند و این افزایش صددرصدی قیمت برای آنها هزینه‌ بسیار زیادی به دنبال دارد.

درباره تعرفه‌های پزشکی منتظر اتفاقی آسمانی هستیم

زالی همچنین به رشد انواع عوارض و مالیات‌ها برای مطب پزشکان نیز اشاره کرد و گفت: در این وضعیت ما منتظر یک اتفاق آسمانی هستیم که تعرفه پزشکان تصویب شود. متخصصان داخلی نیز که همه درآمدشان بر مبنای ویزیت مطب است، آسیب می‌بینند.

براساس این گزارش ،دکتر علیرضا استقامتی، دبیر علمی بیست و هفتمین کنگره سالیانه متخصصان داخلی نیز با اشاره به انتقادات وارد شده به درآمدهای کلان پزشکان اظهار کرد: جای تاسف دارد که برای حل مشکلات صنفی، در جهت تقابل بین پزشک و پرستار حرکت می‌کنیم. این آمارها از کجا به دست شما رسیده است.

وی افزود: قرار دادن پزشک و پرستار روبروی هم و ایجاد اختلاف میان آنها راه حل مسائل نیست و ارائه آمارهای نادرست به ضرر امنیت و وحدت ملی است.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: