کد خبر: ۱۰۶۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۸ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 30
شفاآنلاین:همایش تدکسtedxصبح جمعه باحضور چهره های سرشناس پزشکی و هنری کشوردرمرکز همایش های بیمارستان قلب تهران برگزارشد.

به گزارش شفاآنلاین :ted نهادی غیرانتفاعی است که روی گسترش ایده های ارزشمند و تاثیرگزار تمرکز دارد. اولین رویداد TED حدود ۳۰ سال پیش در کنفرانسی چهار روزه در کالیفرنیا برگزار شد. پس از آن TED در سال های بعد از اندیشمندان و سخنران ها دعوت کرد تا تجارب خود را در قالب سخنرانی هایی زیر ۱۸ دقیقه برای مدعوین و شرکت کنندگان کنفرانس مطرح کنند. بسیاری از سخنرانی ها پس از ارائه به صورت رایگان از طریق سایت TED.com در دسترس همگان قرار می گیرند.

برخی از مشهورترین سخنران های TED عبارتند از: بیل گیتس، جِین گوودال، الیزابت جیلبرت، سِر ریچارد برانسون، فیلیپ استارک و سال خان.

در حال حاضر کنفرانس تد بهار هر سال در دانشگاه بریتیش کلمبیا در ونکوور کانادا برگزار می شود. همچنین همایش TEDGlobal نیز در اکتبر سال جاری میلادی در شهر ریودژانیرو در برزیل برگزار خواهد شد.

تمامی کنفرانس ها همواره در سایت های مرتبط با TED مانند TED.com در دسترس هستند و با برنامه ترجمه آزاد که توسط کاربران این سایت انجام می شود، بسیاری از ویدئوها به چندین زبان زنده دنیا ترجمه و زیرنویس شده اند تا برای همه در همهی زبان ها در دسترس باشند.

همچنین TED جایزه سالانه ای تحت عنوان TED Prize را به برخی از اشخاصی که با هدف ایجاد تغییر مثبت در دنیا به روند ترجمه زیرنویس ویدئوها کمک می کنند، تقدیم می کند.

تداکس چیست؟

TEDx از اشخاص و گروه ها برای اقامت افراد و اجرای همایش های سخنرانی در قالب کنفرانس های TED حمایت می کند و در کنار آن برنامه TED Fellows نیز با رساندن صدای مخترعان، نوآوران و هر فردی که بتواند تغییری مثبت در روند کار دنیای امروز ایجاد کند، به آنها کمک می کند تا بتوانند فعالیت ها و پروژه های خود را به مرحله اجرا برسانند.

تداکس (TEDx) نام مجموعه مستقلی است که همایش ها و رویدادهایی را به منظور گسترش ایده های ارزشمند و تاثیرگذار در کل دنیا برگزار می کند.

در این رویداد که به صورت خودگردان برگزار می شود، افراد مختلف تجربیات خود را در جلساتی که شبیه جلسات TED برگزار می شوند با مخاطبان به اشتراک می گذارند. در رویداد TEDx، ویدئوها و سخنرانان جلسات TED در یکدیگر ادغام می شوند تا به عمق مباحث و بهبود روابط کمک کنند. این جلسات به صورت محلی نیز برگزار می شوند. با اینکه TEDx بر اساس جلسات و خط و مشی های تعیین شده در کنفرانس های TED برگزار می شود، اما رویدادهای TEDx به صورت مستقل و زیر نظر مسئولان محلی برگزار می شوند. در واقع پسوند x به TED، معنی سازماندهی مستقل را القا می کند.


گفتنی است تازه ترین همایش tedxباحضور پروفسور بهروزبرومند-پدر نفرولوژی ایران-دکتر ملک زاده معاون تحقیقات وزیربهداشت،دکتر رستگار متخصص کلیه ازدانشگاه ییل،مرضیه برومند -کارگردان مطرح سینما و تلویزیون-ورامبد جوان -کارگردان و بازیگرسینما و تلویزیون و چند تن دیگرازمتخصصین و پزشکان حضورداشتند.داریوش آرمان ،روزنامه نگار ارشد حوزه اجتماعی و سلامت نیزازمیهمانان این همایش بود



ز









برچسب ها: برگذاری ، همايش ، تدكس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: