کد خبر: ۱۰۶۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 01
شفا آنلاین>سلامت> نوروافتالمولوژی اعصاب چشم را درگیر می‌کند. از بیماری‌های قرنیه گرفته تا بیماری‌های اعصاب چشم و مغز در کاهش بینایی تاثیر دارند.
به گزارش شفا آنلاین، این کاهش دید، می‌تواند ناشی از بیماری‌های نوروافتالمولوژی باشد. اما باید گفت شیوع آن از بیماری‌های دیگر کمتر است. آمار دقیقی هم از میزان مبتلایان به بیماری‌های عصب بینایی دردست نیست. یکی از اقداماتی که برای بیماران مبتلا به بیماری های چشم انجام می‌شود، رشد و تکثیر سلول‌های بنیادین برای ترمیم لایه رنگدانی رتین است که درحال حاضر در فاز حیوانی قرار داشته و در آینده‌ای نزدیک ( بهمن ماه) فاز انسانی آغاز خواهد شد.

 ترمیم لایه‌های رنگدانی شبکیه
در بیمارانی که دچار شب کوری هستند، درمان خوبی است. جایگاه چشم‌پزشکی ایران، اگر از آمریکا بیشتر نباشد، کمتر هم نیست. از نظر دانش و سطح علمی اساتید، در تمام رشته‌ها جزو کشورهای پیشرو هستیم. وسایل و تجهیزات تشخیصی و درمانی ما به روز است. بنابراین چیزی کمتر از کشورهای پیشرفته دنیا نداریم. بیمارستان فارابی یک مرکز پیشرفته است که به عنوان قطب چشم پزشکی منطقه به شمار می‌رود. نه تنها تمامی اعمال جراحی چشم، شامل اعمال جراحی لیزر، آب مروارید، آب سیاه و حتی اعمال جراحی پیچیده چشم‌پزشکی در داخل کشور انجام می‌شود، بلکه این گونه اعمال جراحی به روز است. این در حالی است که حتی در کشورهای پیشرفته اروپایی مانند انگلستان به دلیل نبود امکانات درمانی در مراکز دولتی، بیماران برای اعمال جراحی چشم در فهرست‌های انتظار قرار می‌گیرند. چشم پزشکی ایران جایگاه مناسبی دارد.

در عرصه بین‌الملل به دلیل فعالیت استادان به نام چشم‌پزشکی در تمام رشته‌های فوق‌تخصصی، وجود بیمارستان‌های مجهز در بخش‌های دولتی و غیردولتی و رقابت سالم میان این مجموعه‌ها دانش چشم پزشکی ایران نه تنها در منطقه بلکه در اروپا و امریکا نیز از موقعیت خوبی برخوردار است.

       نوروافتالمولوژی در مورد اعصاب چشم صحبت می‌کند، لذا بینایی هم مربوط به سیستم عصبی و مرکزیت مغز انسان مربوط است. بیماری‌هایی که سیستم عصب مرکزی و عصب بینایی را تهدید کند، منجر به بروز چنین بیماری‌هایی می‌شود.

       والدین باید نسبت به سلامتی فرزند خود حساس باشند. وقتی نوزاد با مشکل عصب بینایی به دنیا می‌آید، حرکت چشمانش کند بوده و اجسام را تعقیب نمی‌کند. دراین شرایط باید نزد متخصص چشم بروند.سپید

محمود جباروند  رییس بیمارستان چشم فرابی

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: