کد خبر: ۱۰۶۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۲ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 30
شفا آنلاین>سلامت>نرخ مرگ و میر و پیشرفت سرطان در بیمارانی که علاوه بر درمان سرطان خود، دوز پایین آسپرین هم مصرف می کنند به شکل قابل توجهی پایین است.

به گزارش شفا آنلاین، یافته‌های جدید محققان دانشگاه کاردیف بریتانیا نشان می‌دهد، نرخ مرگ و میر و پیشرفت سرطان در بیمارانی که علاوه بر درمان سرطان خود، دوز پایین آسپرین هم مصرف می کنند به شکل قابل توجهی پایین است.

پیتر الوود، سرپرست تیم تحقیق در این باره می گوید: بررسی های ما بر اساس اسناد و شواهد موجود نشان می دهد که مصرف دوز پایین آسپرین توسط بیماران مبتلا به سرطان روده، سینه یا پروستات، در کنار سایر درمان ها، میزان  مرگ و میر آنها را حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش  داده و همچنین مانع پیشرفت سرطان خواهد شد.در این مطالعه، تیم تحقیق،  داده های موجود شامل پنج آزمایش تصادفی و ۴۲ مطالعه مشاهده ای مربوط به سرطان های روده بزرگ، سینه و پروستات را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند هرچند  آسپرین در کاهش بروز برخی سرطان‌ها مؤثر است.اما مانع ابتلا به آن نمی شود.

از وضعیت قندخون آگاه شویم

آزمایش قند خون بهترین راهنما برای دانستن وضعیت قند خون است.

محسن اعرابی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران می گوید: شیوع دیابت در سالمندان سه برابر بیشتر و علائم بیماری نیز کمتر از افراد جوان است. آزمایش دیابت، باید به عنوان جزئی از معاینه معمول سالمندان محسوب شود؛ چرا که در این افراد ماه‌ها پس از آسیب بافتی ناشی از افزایش قند خون، دیابت تشخیص داده می‌شود، با توجه به اینکه سکته‌های قلبی در مبتلایان به دیابت ممکن است با درد زیادی همراه نباشد و حتی گاهی بدون درد باشد، در صورتی که سالمند دیابتی هر یک از عوامل زمینه ساز بروز سکته قلبی نظیر چربی خون بالا را نیز داشته باشد، باید تحت نظر متخصص قلب و عروق بوده و از انجام فعالیت‌های بدنی سنگین و ورزش‌های طولانی مدت پرهیز کند.

او با تأکید بر اینکه سالمندان در صورت بروز هر گونه تغییر در بینایی و تاری دید باید بلافاصله به چشم پزشک مراجعه کنند، می‌افزاید: زخم پاها از دلایل شایع بستری شدن سالمندان دیابتی در بیمارستان است که باید هر روز بررسی شوند، پایبندی کم به درمان مهم‌ترین علت شکست درمان در این افراد است که ناشی از سردرگمی در انتخاب دارو، اجتناب از مصرف دارو یا مصرف زیاد دارو است.

گفتنی است، آزمایش قند خون بهترین راهنما برای دانستن وضعیت قند خون بیمار است و اگر سالمندی نتواند قند خون خود را اندازه بگیرد، باید فرد دیگری این کار را انجام دهد.

با تعرق های دردسر ساز چه کنیم؟

برخی از افراد حتی از سنین پایین دچار تعریق زیاد در ناحیه کف دستها، پاها و محدوده زیربغل می‌شوند.به گفته دکتر روشنک سعیدی، مشاور پوست، مو و زیبایی به بیماری این افراد هیپرهیدروز گفته می‌شود و مبتلایان در بیشتر مواقع از خیس شدن مدام نواحی یاد شده شکایت دارند. هیپرهیدروز ممکن است مشکلاتی به همراه داشته باشد، به عنوان مثال این افراد مجبور هستند به دفعات در طول روز لباس‌های خود را تعویض کنند و یا در موقعیت‌های مختلف از دست دادن با دیگران خجالت می‌کشند، بیشتر دانش آموزان مبتلا هنگام نوشتن با گرفتن خودکار و خودنویس مشکل دارند.او برای درمان دو راه را توصیه می‌کند: این افراد می‌توانند در طول روز از اسپری‌های ضدعرق استفاده کنند، همچنین در مواردی تزریق بوتاکس و تحریک عصبی غدد می‌تواند این مشکل را از میان بردارد. ایران

 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: