کد خبر: ۱۰۶۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 28
شفا آنلاین>جامعه پزشکی>طرح ملی هفتمین پیمایش عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر، همزمان با سراسر کشور از روز شنبه 11 اردیبهشت ماه لغایت 16 خرداد ماه سال جاری در گیلان اجرایی می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، به منظور کاهش بار بیماری‌های غیر واگیر، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بر آن شد تا سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر و عوامل خطر منتسب به آن‌ها را تهیه و تدوین نماید.

هدف از تهیه این سند التزام کشور به کاهش 25%مرگ زودرس ناشی از بیماری‌های غیر واگیر و عوامل خطر منتسب به آن‌ها تا سال 1404 است.

در راستای نهایی‌سازی و ایجاد توان ارزشیابی اهداف سیزده گانه سند مذکور،طرح ملی هفتمین پیمایش عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر، همزمان با سراسر کشور از 11 اردیبهشت ماه لغایت 16 خردادماه در گیلان نیز به مرحله اجرا در می‌آید.

طبق استاندارد سازمان جهانی بهداشت، انجام این پیمایش دارای سه گام خواهد بود و مرحله نخست پرسشگری توسط پرسشنامه استاندارد، معاینات فیزیکی شامل اندازه‌گیری وزن، قد و نمایه توده بدنی و سنجش‌های آزمایشگاهی شامل سنجش قند و کلسترول خون و میزان دفع سدیم از ادرار که مستلزم مراجعه کارشناسان بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان به درب منازل است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: