کد خبر: ۱۰۶۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 28
شفا آنلاین>اجتماعی>روانشناسی>مشکلات ناشی از افسردگی در افراد گوناگون متفاوت است، بنابراین شیوه مدیریت این مشکل در هر فردی متفاوت است.
 به گزارش شفا آنلاین، برای درمان افسردگی شدید، دارو، گفتگودرمانی و دیگر شیوه‌ها ضروری است؛ اما این به این معنا نیست که برای بهبود روحیه خود نیازی به بهبود عادت‌های روزمره خود ندارید. تغییر در شیوه زندگی تاثیر چشمگیری در خوشحال‌تر ساختن شما دارد. خبر خوش این است که اگر تغییرات مثبت ایجادشده در شیوه زندگی را حفظ کنید، احتمال ابتلا به افسردگی در شما کاهش می‌یابد.

       داشتن عادت‌های سالم روزمره، هم برای بدن و هم برای روان خوب است. با تنظیم رژیم غذایی، الگوی خواب و میزان مصرف کافئین خود می‌توانید این امکان را به بدن بدهید که خود را به‌طور طبیعی تنظیم کند.

گام‌های کوچک در مبارزه با افسردگی
       افراد مبتلابه افسردگی ممکن است هرروز برای خوشحال ساختن خود تصمیماتی را بگیرند. این تصمیم‌ها ممکن است ساده یا احمقانه باشد، اما با تصمیم‌های مناسب می‌توان با افسردگی خود مقابله کرد. در ادامه توصیه‌هایی را بیان می‌داریم که افراد مبتلابه افسردگی می‌توانند با رعایت آنها افسردگی خود را بهتر مدیریت کنند.

        اهداف دست‌یافتنی را برای خود تعیین کنید. با جاه‌طلبی‌های بلند خود را از پای درنیاورید. برای بهبود سلامت جسمی و روانی خود از اهداف کوچک و دست‌یافتنی آغاز کنید و فورا به سراغ اهداف بزرگ و دست‌نیافتنی نروید.

        چیزی را انجام دهید که از آن لذت می‌برید. افرادی که در مراحل اولیه ابتلا به افسردگی هستند غالبا تمایلی به فعالیت‌های کوچک لذت‌بخش نشان نمی‌دهند. اگر این افراد خود را دوباره درگیر این فعالیت‌های کوچک لذت‌بخش کنند، با تاثیر بزرگی روی احساس خود مواجه می‌شوند. به افراد مبتلا به افسردگی توصیه می‌شود که فعالیت لذت‌بخشی را برای خود برنامه‌ریزی کنند و به‌طور منظم آن را انجام دهند. از میان این فعالیت‌ها می‌توان به یک سرگرمی جدید، یک کلاس تمرینی یا ناهار خوردن با یک دوست اشاره کرد.

        بخندید. به هنگام احساس بی‌حالی می‌توانید با خندیدن خود را سرحال آورید. در حقیقت خنده یک داروی بسیار موثر است. به افراد مبتلابه افسردگی توصیه می‌شود که با دوستان خود در مورد یک داستان خنده‌دار حرف بزنند، لطیفه بگویند و یا صرفا برای خنده کارهای احمقانه انجام دهند.

        یک برنامه روزانه برای خود تنظیم کنید. ساختار داشتن زندگی چیز خوبی است، چون زندگی شما را قابل پیش‌بینی می‌سازد. برنامه خود را روی تقویم یا در تلفن همراه خود بنویسید. به‌طورکلی، می‌توانید برنامه خود را در هر جایی بنویسید که در دید شماست. نوشتن برنامه خود این کمک را به شما می‌کند که برای پیروی از آن باانگیزه بمانید.

        مهربان باشید. قدرت مهربانی را بی‌اهمیت نشمارید. مهربان بودن با دیگران یک درمان عالی برای افسردگی است و اهمیتی ندارد که نوع و شکل مهربانی چگونه است. مهربانی‌هایی همچون باز نگه‌داشتن در برای فردی، کمک به فرد در گرفتن وسیله‌اش که روی زمین افتاده و اطلاع‌دادن فرد از خاکی بودن کتش، تشکر فرد را به همراه خواهد داشت و همین سپاس و قدردانی فرد به نگرش شما کمک می‌کند. همچنین ارائه خدمات به افراد بی‌بضاعت و کمک به سازمان‌های خیریه نیز پیشنهاد می‌شود.

        خود را به لبخند زدن عادت دهید. شاید به نظر شما کمی عجیب بیاید؛ لبخند زدن حتی زورکی هم می‌تواند سودمند باشد. حتی یک خنده مصنوعی نیز تاثیر جادویی خود را روی مغز می‌گذارد و درنهایت خنده‌های مصنوعی تبدیل به خنده‌های واقعی می‌شوند. می‌توانید عکس‌های سلفی احمقانه بگیرید، جلوی آینه شکلک درآورید و خودتان را بخندانید. همه این کارها باعث بهبود روحیه شما می‌شود.

        از شیوه‌های طبیعی برای درمان افسردگی استفاده کنید. ماساژ در تسکین علائم افسردگی و اضطراب موثر است. روغن‌های مخصوص عطردرمانی (روغن‌های اسطوخودوس، پرتغال و ریحان) حس‌های بدن را بیشتر درگیر می‌کنند و به آرام شدن بدن و ذهن کمک می‌کنند. هرازگاهی سر خود را از پنجره بیرون ببرید و اجازه دهید که طبیعت تاثیر شگرفش را روی روح و روان شما بگذارد. برای تقویت روحیه و افزایش سطح انرژی خود تا حد امکان به فضاهای باز بروید.

        از تکنیک‌های مدیریت استرس استفاده کنید. استرس دلیل اصلی افسردگی است. تنفس عمیق، یوگا، مدیتیشن، نگاه کردن به تصاویر زیبا و دیگر فعالیت‌ها می‌توانند به کاهش استرس کمک کنند.

        روابط خود را حفظ کنید. رابطه متقابل اجتماعی بسیار بااهمیت است و این رابطه چیزی است که افراد افسرده آن را در اولویت قرار نمی‌دهند. افراد افسرده باید برنامه‌هایی را برای معاشرت با دیگران تدارک ببینند و از چیزهایی خودداری کنند که باعث بدتر شدن حال آنها می‌شوند.

        به‌خوبی به درون و بیرون خود برسید. هر روز انرژی کمی را صرف ظاهر خود کنید. اگر ظاهر خوبی داشته باشید و احساس تمیزی و راحتی کنید، در درون خود نیز احساس بهتری خواهید داشت. ویژگی‌های اصلی شیوه زندگی همچون داشتن خواب کافی، داشتن رژیم غذایی مغذی و تمرین کردن را نادیده نگیرید و قرص‌های خود را فراموش نکنید.سپید
EveryDayHealth


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: