کد خبر: ۱۰۵۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 27
شفا آنلاین>اجتماعی>سلامت> نگاهداری از گل و گیاه باآنکه می‌تواند نوعی فعالیت بدنی سالم به شمار آید، اما می‌تواند خطرات بالقوه‌ای نیز داشته باشد.
به گزارش شفا آنلاین،   برخی از این خطرات شامل گزیدگی حشرات، قرارگیری بیش‌ازاندازه در معرض آفتاب، ابزارهای باغبانی و مواد شیمیایی هستند.

       برای کاهش تحریکات پوستی، بریدگی‌ها و آسیب‌های احتمالی از دستکش استفاده کنید. استفاده از لباس‌های آستین‌دار، کلاه‌های لبه پهن و کرم ضد آفتاب با دست‌کم SPF 15 یا بالاتر برای این منظور توصیه می‌شود. حشرات ناقل بیماری، همچون کنه‌ها عامل دیگری هستند که باید با استفاده از پوشش مناسب خود را در برابر آن‌ها محافظت کنید.

هنگام کار با تجهیزات برقی به‌عنوان نمونه کار با دستگاه چمن‌زنی از عینک ایمنی یا از ابزارهایی استفاده کنید که از بینایی و شنوایی شما محافظت می‌کنند. مطمئن شوید ابزارهایی که با آن‌ها کار می‌کنید، سالم هستند. دقت در استفاده از ابزارهای تیز را فراموش نکنید. دستورالعمل‌ها و برچسب‌های هشداردهنده روی آفت‌کش‌ها، ابزار باغبانی و مواد شیمیایی را دنبال کنید و آن‌ها را در دسترس کودکان نگذارید. اگر در یک روز گرم مشغول به کار هستید، آب فراوان بنوشید و در سایه استراحت کنید. نشانه‌های بیماری‌های مرتبط با گرما همچون سردرد، سرگیجه، تهوع، گیجی، عدم هوشیاری و فشارخون بالا را در خود و اطرافیانتان تحت نظر داشته باشید.

       کودکان و سالمندان زیر 4 سال بیشتر در معرض بیماری‌های ناشی از گرما قرار دارند، افراد دارای اضافه‌وزن یا مبتلابه سایر مشکلات سلامتی و کسانی که از برخی داروهای خاص، همچون داروهای افسردگی، بی‌خوابی یا اختلال گردش خون استفاده می‌کنند نیز ازجمله این افراد به شمار می‌روند.سپید
Healthday
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: