کد خبر: ۱۰۵۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 25
شفا آنلاین>اجتماعی>معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به اینکه دستگاه ها، امنیت حداقلی برای زنان تامین کنند، گفت: قوانین حاضر در کشور قدرت لازم برای حمایت، متوقف کردن یا کاهش انواع آسیب های اجتماعی را ندارند.

 به گزارش شفا آنلاین، شهیندخت مولاوردی روز دوشنبه در همایش ملی «مددکاری اجتماعی و مطالبه گری اجتماعی»، افزود: تمامی دستگاه های حکومتی و سیاستگذاران، نهادهای قانونگذار و مجری، باید امنیت حداقلی برای زنان را تامین کنند.
مولاوردی جامعه امروز را میراث دار توسعه نامتوازن و رشد بیش از حد آسیب های اجتماعی در ده های اخیر دانست و تاکید کرد: اگر سیستم حقوقی و قضایی ما نتوانسته همگام با آسیب های اجتماعی تمهیدات پیشگیرانه و بازدارنده را فراهم آورد باید با انجام اقدامات کوتاه مدت زمینه را برای کاهش آسیب های اجتماعی در کشور فراهم آوریم.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، با تاکید بر اینکه «مددکار زمینه تحقق عدالت را در جامعه فراهم می کند که این امر همان سیره علوی است»، اظهار داشت: مددکاری اجتماعی نه یک شغل بلکه تجلی عشق، عاطفه، تعهد و مسئولیت اجتماعی در قبال انسان هایی است که موفق نشده اند سهم ذاتی خود را از اجتماع دریافت کنند.
وی اقدامات بلندمدت زیرساختی و اقدامات کوتاه مدت مثل مددکاری را مکمل یکدیگر برای هم افزایی و ارتقاء سطح سلامت اجتماعی کشور دانست و گفت: اقدامات مددکارانه و امدادی برای تمام گروه های در معرض آسیب، می تواند بسیار راهگشا و اثرگذار باشد.
مولاوردی با تاکید بر اینکه «مددکاری باید حلقه آخر فرآیند پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی در کشور باشد و منصفانه نیست که این حرفه را مسئول و جبران کننده نقصان عملکرد در سایر نهادهای مهم و کلان اجتماعی بدانیم»، گفت: اگر جلوه های مشکلات ساختار اقتصادی نظیر بیکاری و فقر در آسیب های اجتماعی متجلی می شود در درجه اول باید به فکر حل مشکلات از سرچشمه باشیم.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده اظهار امیدواری کرد که با حرکت کشور در مسیر توسعه متوازن و پایدار ، اقدامات مددکارانه در کنار فعالیت های بلندمدت تاثیر مضاعفی بر بهبود و رشد شاخص های سلامت اجتماعی داشته باشد.
مولاوردی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امروز توجه و بروز رسانی مداوم دانش و بویژه فراهم آوردن دانش بومی در رشته مددکاری اجتماعی از اهمیت بسیاری بالایی برخوردار است.
وی جامعه زنان را یکی از اصلی ترین گروه های مخاطب مددکاری اجتماعی دانست و تصریح کرد: زنان با توجه به اینکه تاثیرپذیر از آسیب های اجتماعی هستند، یکی از اصلی ترین گروه های هدف مددکاری اجتماعی هستند و از سویی دیگر ویژگی عطوفت و مهرمادرانه در زنان، می تواند از این قشر مددکارانی کارآمد بسازد.
وی با بیان اینکه مددکاری اجتماعی دو وجه و رویه دارد که یک وجه آن معطوف به روحیه ایثار، فداکاری، مسئولیت پذیری، عشق و علاقه فراوان به انجام فعالیت های نوع دوستانه است، گفت: ورود به این حرفه متضمن تأمل، آگاهی و انگیزه بسیاری است که باید در بکارگیری مددکاران اجتماعی از روش های استاندارد جهانی استفاده کرد.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده مطالبه گری اجتماعی را وجه دیگری از مددکاری اجتماعی دانست و گفت: رشد و گسترش آسیب های اجتماعی در سال های اخیر نیاز به مداخله نهادهای اجتماعی را برای کاهش صدمات ناشی از آسیب ها ضروری ساخته است.
در این مراسم از تعدادی از فعالان و فرهیختگان در حوزه مددکاری اجتماعی با اهداء لوح تقدیر به عمل آمد.
سی و یکمین همایش انجمن مددکاران اجتماعی با همکاری انجمن مددکاران اجتماعی ایران، کمیسیون ملی یونسکو - ایران، سازمان بهزیستی کشور و برخی از سایر نهادهای دولتی و غیردولتی مرتبط، در محل سالن همایش های مجتمع حضرت ولی عصر(ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، برگزار شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: