کد خبر: ۱۰۵۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۴ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 23
شفا آنلاین>سلامت>یک شرکت انگلیسی مدعی ساخت دستگاه دستی به اندازه تلفن همراه هوشمند شده که می‌تواند بطور دقیق هر چیزی از سرطان گرفته تا بیماری‌های عفونی مانند سل را در 15 دقیقه تشخیص دهد.

به گزارش شفا آنلاین، دستگاه تحلیگر دی‌ان‌ای شرکت QuantuMDx موسوم به Q-Poc از باتری خورشیدی یا دستگاه باد کننده برای تامین نیرو استفاده می‌کند و برای خوانش نمونه زیستی ثبت شده توسط یک کارتریج به اندازه کارت طراحی شده است.

این دستگاه می‌تواند با طیف گوناگونی از نمونه‌ها کار کند. می‌توان از سواب‌ها برای تشخیص عفونت‌های منتقل شده از راه جنسی استفاده کرد و همچنین از خلط سینه برای شناسایی بیماری سل بهره برد.

دستگاه Q-Poc به تحلیل دی‌ان‌ای پاتوژن‌ها به جای پروتئین‌های درون نمونه می‌پردازد. فناوری مذکور بر فناوری میکروسیال تکیه داشته که به سیالات اجازه می‌دهد از میان کانال‌های مختلف میکروسکوپی با قطرهای گوناگون عبور کند.

یک فرآیند شیمیایی نمونه را به شکل یک سوپ مولکولی تجزیه می‌کند سپس از میان یک سیستم فیلتر مقیاس نانو رد می‌شود. این فیلتر با یک پلیمر دارای بار منفی پوشش داده شده که دی‌ان‌ای را دفع کرده و سایر مولکول‌ها را نگه می‌دارد. این امر منجر به ایزوله سازی دی‌ان‌ای برای بررسی بیشتر می‌شود.

دستگاه Q-Poc ابتدا برای تشخیص سل مورد استفاده قرار خواهد گرفت و آزمایشات برای سایر بیماری‌ها در آینده به آن افزوده خواهد شد.

این دستگاه از یک فناوری داخلی تلفن همراه برخوردار بوده که امکان تعیین محل نتایج آزمایش و به اشتراک‌گذاری آن را بطور بلادرنگ برای نظارت مداوم برای بیماری‌ها فراهم می‌کند.

برچسب ها: کارتریج ، جنسی ، دستگاه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: