کد خبر: ۱۰۵۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 23
شفا آنلاین>سلامت>شیوه های قدیمی و امروزی آموزش اعمال جراحی پیچیده با استفاده از وسایل و تجهیزات الکترونیکی و ارتباطی جدید دستخوش تغییرات عظیمی در آینده نزدیک خواهد شد که در نهایت منجر به پیشرفت علم پزشکی و کاهش خطای انسانی می شود.
به گزارش شفا آنلاین، یک جراح در کشور انگلستان برای توسعه و آموزش جراحی به دانشجویان پزشکی و جراحی در سراسر دنیا با رضایت یک فرد مبتلا به سرطان روده، عمل جراحی این فرد را با استفاده از عینک هوشمند گوگل انجام خواهد داد.
 
شیو های نوین آموزش اعمال جراحی با استفاده از کامپیوترهای پوشیدنی+ تصاویر
برای انجام این جراحی، جراح کلاهی مخصوص بر روی سر خود می گذارد و با استفاده از لنزهای تخصصی به صورت زنده و با استفاده از زاویه دوربین 360 درجه ای به فیلم برداری از جراحی خود و انجام کلیه مراحل جراحی می پردازد.

بررسی ها نشان می دهند، در حال حاضر با گسترش فناوری های پوشیدنی و ابزارهای الکترونیکی هوشمند، حتی انجام اعمال جراحی نیز متحول شده است و جراح می تواند به دانشجویان رشته پزشکی و علاقه مندان در سراسر دنیا در حین عمل جراحی آموزش دهد.


دانشجویان پزشکی می توانند از طریق کامپیوتر و یا گوشی هوشمند و با استفاده از نرم افزارهای پخش فیلم به مشاهده فیلم های جراحی آموزشی بپردازند.

در عین حال این شیوه جراحی می تواند از تمامی زوایا، برش ها ، بخیه ها و کنار زدن لایه های بدن و خونرسانی و خارج کردن تومورهای سرطانی را به دانشجویان نشان دهد.

نخستین بار این شیوه آموزش جراحی توسط بیمارستان دانشگاه queen mary در شهر لندن کشور انگلستان انجام شده است.

شیو های نوین آموزش اعمال جراحی با استفاده از کامپیوترهای پوشیدنی+ تصاویر
از جمله مزایای این شیوه آموزشی یادگیری بهتر دانشجویان پزشکی در انجام جراحی است، در حال حاضردر روش سنتی آموزش جراحی دانشجو باید پشت سر استاد و یا در کنار او بایستد و به سختی شاهد مراحل انجام جراحی و برش ها باشد که نقشی حیاتی در موفقیت یا شکست جراحی دارد.

محققان امیدوار هستند در آینده نزدیک این نوع شیوه آموزش جراحی در سطح جهانی متداول شود و به پیشرفت و موفقیت اعمال جراحی منجر شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: