کد خبر: ۱۰۵۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 24
شفاآنلاین>سلامت>تغذیه>در دنیایی که یک بسته کوچک از مواد غذایی چندین هزار قیمت دارد شنیدن واژه ارزان و سلامت همانند دیدن یک دریاچه پر از آب در یک کویر است.

به گزارش شفا آنلاین،اما این موضوع واقعیت دارد و شما می‌توانید مواد مغذی سالمی‌را پیدا کنید که ارزان قیمت هستند. در ادامه ۸ مورد از مواد مغذی ارزان قیمت معرفی می‌شوند.

جو پرک

جو پرک حاوی فیبرهای قابل حل است که کلسترول و قند خون را کاهش می‌دهد. شما می‌توانید جوی پخته شده را به همراه میوه‌ها و ماست یونانی مصرف کنید. همچنین استفاده از جو به همراه شیر یک صبحانه عالی محسوب می‌شود.

 

 

توفو

توفو قیمت زیادی ندارد اما سرشار از پروتئین است و منبع عالی از کلسیم و پتاسیم محسوب می‌شود. این ماده جایگزین عالی برای گوشت است و می‌توان آن را با مواد دیگری مصرف کرد. شما می‌توانید توفو را با مواد مختلفی مزه‌دار کنید.

 

قارچ دکمه‌ای سفید

همه قارچ‌ها باعث سلامت بدن می‌شوند و می‌توان آن‌ها را در غذاهای مختلفی مورد استفاده قرار داد. این مواد حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین D هستند و نقش بسیار مهمی‌در جلوگیری از سرطان پروستات و ابتلا به دیابت نوع ۲ بازی می‌کنند.

 

نخود تفت داده شده

نخود تفت داده شده یک ماده سرشار از فیبر و پروتئین است. شما می‌توانید نخود را در روغن زیتون و با ادویه جات مورد علاقه خود تفت دهید.

 

 

نخود فرنگی منجمد

نخود فرنگی نیز همانند لوبیا جزو حبوبات محسوب می‌شود و دارای پروتئین و فیبر است. نخود فرنگی منجمد برای نگهداری ایده‌آل است زیرا خراب نمی‌شود.

 

 

کنسرو لوبیای سیاه

این لوبیا نه تنها زیاد گران قیمت نیست بلکه از قبل پخته شده است. یک پیمانه از لوبیای سیاه حاوی ۱۵ گرم از پروتئین و فیبر است و منبع عالی از تیامین، فولات ، آهن و منیزیم محسوب می‌شود.

 

جعفری تازه

شما می‌توانید از جعفری تازه در سالادها و سوپ‌های خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید جعفری را به همراه کمی‌سیر، گوجه فرنگی، آب لیموی تازه و نمک داخل غذاساز بریزید و خوب ترکیب کنید. این یک تبوله ساده و مقوی است.

 

گلابی

گلابی یک ماده سالم و موثر برای بدن است. یک گلابی متوسط تقریبا ۰۰۱ کالری و ۶ گرم فیبر دارد و منبع خوبی از آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین C است.ایران

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: