کد خبر: ۱۰۵۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 22
شفاآنلاین >سلامت >جامعه پزشکی >همزمان با ادامه تاخیرها در اعلام تعرفه‌های پزشکی 95 و انتشار اخباری مبنی بر افزایش خودسرانه تعرفه‌ها از سوی برخی پزشکان، وزیر بهداشت گفت: گزارشی در این باره نشنیده‌ام و مطمئنم جامعه پزشکی همان‌طور که تاکنون به صورت اخلاقی برخورد کرده است، این موضوع را تا چند هفته آینده تحمل می‌کند.

به گزارش شفاآنلاین ،دکتر هاشمی در واکنش به برخی اخبار مبنی بر افزایش خودسرانه تعرفه‌های پزشکی از سوی برخی پزشکان، گفت: من گزارشی درباره اینکه پزشکان به صورت خودسرانه تعرفه‌های پزشکی را افزایش دهند، نشنیده‌ام. البته طبیعی است که همه باید قانون را رعایت کنند.

تعرفه‌های 95 چند هفته دیگر نهایی می‌شود

وی با بیان اینکه بهتر بود دولت و شورای عالی بیمه، تعرفه‌های پزشکی را پیش از سال جدید اعلام می‌کردند، افزود: در عین حال به نظر می‌رسد که تعرفه‌های سال 95 در همان تاریخی که اعلام کردیم، یعنی ظرف چند هفته آینده، اعلام و این بحث نهایی می‌شود.

قانونی که باید رعایت می‌شد

هاشمی با بیان اینکه جامعه پزشکی تاکنون صبر کرده‌اند و تعرفه‌ها را افزایش نداده‌اند، ادامه داد: البته این یک خواسته منطقی نیست، اما خواسته‌ای انسانی است. منطق حکم می‌کند که همه قانون را رعایت کنند.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه در زمینه رعایت قانون، اول از همه دولت و مجلس باید این کار را انجام دهند و سپس مردم، اظهار کرد: بنابراین اگر قرار بود قانون رعایت شود، باید قبل از آغاز سال، تعرفه‌ها اعلام می‌شد.

مردم در شرایطی نیستند که هزینه مازاد بدهند

وزیر بهداشت در عین حال صبر کردن و عدم افزایش تعرفه‌های پزشکی از سوی پزشکان را اقدامی انسانی دانست و گفت: چرا که تعداد زیادی از مراجعین ما تحت پوشش بیمه هستند و بیمه‌ها هم هنوز افزایشی را برای تعرفه‌ها قبول نکرده‌اند، بنابراین اگر پزشکی خودش تعرفه را بالا برد، مردم باید پولش را از جیب خودشان بدهند. این در حالی است که مردم در شرایطی نیستند که بتوانند در سبد هزینه‌هایشان، این هزینه مازاد را هم بگنجانند.

هاشمی همچنین اظهار کرد: بنابراین در عین اینکه چنین درخواستی از پزشکان منطقی نیست، اما من مطمئنم جامعه پزشکی همان‌طور که تاکنون به صورت اخلاقی برخورد کرده است، این موضوع را نیز تا چند هفته آینده تحمل می‌کند، به امید اینکه تصمیمی که در هیات وزیران گرفته می‌شود، تصمیمی منطقی و عادلانه باشد.


isna

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: