کد خبر: ۱۰۵۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 21
شفا آنلاین>جامعه پزشکی>در همایش تجلیل از فعالان حوزه سلامت مباحثی از جمله دلایل بدنام شدن برخی از بیمارستان‌ها در شهرها، توسعه فضای فیزیکی به منظور کاهش ازدحام در بیمارستان میلاد و ایجاد بیمارستان‌هایی مشابه این بیمارستان در سطح کشور مطرح شد.

به گزارش شفا آنلاین، تقی نوربخش امروز در مراسم تجلیل از فعالان سلامت که در بیمارستان میلاد برگزار شد، اظهار داشت: در سال 94، 8 هزار بستری و 6 هزار مراجعه‌کننده در روز حجم خدمات بیمارستان میلاد را شامل می‌شد. 

وی افزود: در این بیمارستان 3 مرکز تحقیقاتی و پژوهشی با مجوز از وزارت بهداشت در حال فعالیت هستند و توسعه فضای فیزیکی در بخش درمان و ایجاد مراکز درمان سرپایی برای کاهش ازدحام جمعیت مدنظر است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: بیمارستان میلاد کاملا خودگردان بوده و خدمات خود را به تامین اجتماعی می‌فروشد که همین امر سطح قابل قبولی از رضایت را ایجاد کرده است و منجر به شکل‌گیری الگویی  شده است تا سایر مراکز درمانی نیز برای واگذاری خدمات از آن تبعیت کنند.

نوربخش ادامه داد: در 10 بیمارستان که به لحاظ وضعیت مدیریتی و اداره مشابه بیمارستان میلاد خواهند بود، در کشور ایجاد خواهد شد و تاکنون 3 بیمارستان در شهرهای ایلام و اهواز تحت برند میلاد فعالیت خواهندکرد.

در ادامه این مراسم، فیاض رئیس بیمارستان میلاد طی سخنانی عنوان کرد: مسئولان وزارت بهداشت مدعی هستند که با کمبود 80 تا 150 هزار تخت بیمارستانی مواجه هستیم و در تهران و اطراف آن 10 هزار کمبود تخت وجود دارد.

وی افزود: بیمارستان میلاد هم‌اکنون با هزار تخت در حال فعالیت است و چالش‌های بزرگی که هم‌اکنون بیمارستان‌های بزرگ مانند میلاد با آن مواجه هستند این است که از عهده پذیرش بیماران برنمی‌آیند و همین امر موجب بدنام شدن برخی از بیمارستان‌ها در سطح شهرها شده است.

رئیس بیمارستان میلاد عنوان کرد: پذیرش در بیمارستان میلاد از 2 هزار نفر در طی 10 سال اخیر به روزی 6 هزار نفر رسیده است و تا زمانی که کمبود تخت وجود دارد و سیستم ارجاع بیماران مناسب نباشد با مشکل مواجه خواهیم بود.

فیاض ادامه داد: هم‌اکنون بیمارستان‌های فوق تخصصی به بیماران برای پذیرش و بستری شدن تا 2 ماه آینده نوبت می‌دهند اما همان زمان بیماری از طریق اورژانس مراجعه می‌کند که باید سریعا بستری شود.

وی مطرح کرد: کمبود تخت و عدم ارجاع مناسب بیماران از مشکلات پیش روی بیمارستان‌های بزرگ است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: