کد خبر: ۱۰۵۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۹ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 20
شفاآنلاین: دبیر جشنواره زندگی بدون دخانیات از پایان داوری این جشنواره خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین، احسان گرایلی در این‌باره گفت: داوری‌ها در سه روز انجام شد و داورهای سه بخش پوستر، عکس و کاریکاتور به صورت جداگانه به داوری پرداختند.

وی درباره تعداد آثار رسیده به جشنواره نیز اظهار کرد: در نخستین دوره جشنواره زندگی بدون دخانیات 1500 اثر به جشنواره ارسال شده است. در بخش کاریکاتور 287 اثر دریافت شده و داوران این بخش متشکل از هادی رحمتی، ابوالفضل محترمی و محسن ناصری بوده‌اند و از این میان 25 اثر به مرحله بعد راه پیدا کرده است. در بخش عکس نیز 576 عکس به دبیرخانه ارسال شده است و محمدرضا چای‌فروش، مسعود زنده‌روح کرمانی و علی سامعی این بخش را داوری کرده‌اند و از میان آثار 39 عکس به مرحله بعد داوری راه پیدا کرده‌اند. در بخش پوستر نیز 639 اثر به جشنواره ارسال شده است که آرش تنهایی، کیانوش غریب‌پور و علی‌رضا نصرتی این بخش را داوری کرده‌اند و 29 اثر به مرحله بعد داوری راه یافته است.

گرایلی درباره اعلام اسامی برگزیدگان این دوره از جشنواره گفت: از میان آثار انتخاب شده در هر بخش 3 اثر به عنوان مقام‌های اول تا سوم برگزیده شده‌اند و سه اثر نیز مورد تقدیر قرار می‌گیرند. اسامی برگزیدگان این دوره در اختتامیه اعلام خواهد شد.

دبیر جشنواره زندگی بدون دخانیات با بیان این‌که هفته سلامت از اول تا هفتم اردی‌بهشت برگزار می‌شود، گفت: در نخستین دوره جشنواره زندگی بدون دخانیات، آثار راه یافته به مرحله دوم داوری در قالب یک نمایشگاه در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت. کتاب جشنواره متشکل از 93 اثر راه یافته به مرحله دوم نیز منتشر و در هفته سلامت توزیع می‌شود. اختتامیه جشنواره نیز در این هفته برگزار خواهد شد.

به گفته گرایلی زمان دقیق برگزاری نمایشگاه و اختتامیه متعاقبا اعلام می‌شود.

لازم به ذکر است موسسه آوای هنر سلامت وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، متولی برگزاری جشنواره زندگی بدون دخانیات است. این موسسه چندی پیش با هدف تهیه و تولید آثار هنری و برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری به منظور بالابردن سطح دانش و بینش عمومی در حوزه سلامت توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مدیرعاملی ابراهیم داروغه‌زاده تاسیس شد.

علاقه‌مندان می‌توانند با عضویت در کانال تلگرام به نشانی telegram.me/ZENDEGIbehdasht اطلاعات بیش‌تری در این زمینه به دست آورند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: