کد خبر: ۱۰۵۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۴ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 20
شفاآنلاین:سیاسی>اجتماعی> آثار انتخابات باعظمت ریاست جمهوری سال 92 كار بزرگی بود كه سایه شوم جنگ را از سر ما كنار زد

به گزارش شفاآنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر سه شنبه در دیدار با علما، ایثارگران و نخبگان استان سمنان در سالن هلال احمر این شهر افزود: روزی سازمان ملل، شورای امنیت و آژانس بین المللی انرژی اتمی به جنگ ما آمده و ما را محكوم كردند و قطعنامه علیه ما تصویب كردند و ما را تا مرز ماده 42 یعنی جنگ پیش بردند.
وی ادامه داد: رئیس جمهوری فرانسه در مصاحبه مطبوعاتی در كنار من گفت در سال 91 ما پنج كشور بزرگ دنیا كه حق وتو در سازمان ملل داریم متفق بودیم كه باید با ایران بجنگیم و تنها در مورد زمان آن بحث می كردیم.

وی بیان داشت: ایران تا مرز خطر و جنگ پیش رفت ولی ملت ما كار بزرگی انجام داد و در حالی كه شاید برخی از مردم، عظمت انتخابات 92 و همه ابعاد آن در ذهنشان نباشد باید گفت آثار این كار، كار بزرگی بود كه سایه شوم جنگ را از سر ما كنار زد و توانستیم در برابر همه چیزهایی كه دشمنان پیشتر بر علیه ما تصویب كرده بودند از نظر حقوقی و سیاسی پیروز شویم.

رئیس دولت یازدهم یادآور شد: در همان ایامی كه دولت یازدهم شروع به كار كرد در كنگره آمریكا مرحله بعدی تحریم ها علیه ایران تصویب شد تا صادرات نفتی ایران به صفر برسد.

وی افزود: برجام با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و حمایت مردم بود و انسجام و اتحاد مردم با آن حفظ شد و امروز به جایی رسیده ایم كه اولین قدم های پیروزی را برداشته و قطعنامه ها را لغو كرده ایم.
وی ادامه داد: آژانس بین المللی انرژی اتمی كه روزی می گفت ایران در زیرزمین های مخفی بمب درست می كند امروز اعلام می كند كاری به گذشته نداریم و كل پرونده گذشته ایران تمام شده است و این كار عظیم و بزرگی است، هر كسی الفبای حقوق بین الملل را بداند آگاه است ملت ایران و رهبری چه كار بزرگی كرده اند.

** فضا برای اتصال ایران به دنیا باز شده است
رئیس جمهوری با اشاره به این كه امروز فضا برای كار و برای اتصال به دنیا باز شده است اظهار داشت: می خواهیم ایران آباد شود و می دانیم اشتغال و حل مساله آب در سمنان امری درست است اما تنها این استان مشكل بی آبی ندارد و خراسان رضوی اولین مساله اش آب است و آن ها هم می خواهند از دریای خزر آب به آن استان بیاوریم.
وی ادامه داد: یكی از مشكلات اصلی اصفهان آب بود و در تمام استان هایی كه رفته ایم یكی از مسائل اساسی آن ها مشكل آب بوده است و باید این مشكل چگونه حل شود؟ توان دولت را باید در نظر بگیریم چرا كه خزانه دولت از دو بخش تشكیل می شود كه شامل مالیات وعوارض گمركی و نفت می شود.
وی افزود: در شرایط ركود نمی توان برای دریافت مالیات به مردم بیشتر فشار آورد و این در حالی است كه كارخانه ها باید رونق گیرند و نمی توانیم به كارخانه ای كه توان سی درصدی تولید دارد را با فشار همراه كنیم.
روحانی پرداخت مالیات را وظیفه ای ملی و شرعی ذكر كرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در ملاقات های هفتگی به بنده نسبت به مساله مالیات تاكید كردند كه واجب شرعی است این در حالی است كه در این شرایط نمی توانیم بیشتر بر مردم فشار آوریم.
وی بیان داشت: تا دیروز نمی توانستیم یك بشكه بیش از یك میلیون بشكه صادر كنیم و نزدیك ترین و دوست ترین كشور به ما حاضر نبود از ما نفت بگیرد و امروز این راه باز شده است.
** برجام پیروزی اخلاق ایران بود
رئیس جمهوری در ادامه سخنان خود برجام را پیروزی حقوقی در برابر توطئه گران و پیروزی اخلاق ایران ذكر كرد و افزود: ما به دنیا ثابت كردیم كه آن ها به ما دروغ گفتند و پس از برجام در سازمان ملل به همه روسای كشورهای اروپایی عنوان كردم كه شما ضد حقوق بشر برخورد كردید و با تحریم برخلاف تمام اصول انسانی حركت كردید و جلوی دارو، تجهیزات پزشكی، گندم و نان مردم را گرفتید و در مساله آب نیز نمی گذاشتند در ایران سرمایه گذاری شود.
وی تاكید كرد: امروز مسیر باز شده و درهایی كه قفل بود باز شده است و باید حركت كنیم و نباید بنشینیم و بگوییم درها هنوز قفل است و برجام درها را باز كرده است البته این به آن معنا نیست كه طرف مقابل ما آدم خوبی است كه به همه اصول معتقد بوده و تخلف نمی كند.
وی ادامه داد: اگر حتی قراردادی با كشوری دوست و همسایه داریم باید حواسمان جمع باشد چه برسد به این كه با كشورهای بزرگ دنیا كه سال ها مشكل داشته ایم قرارداد داشته باشیم و باید حواسمان جمع باشد اما در عین حال از فضای بوجود آمده باید استفاده كنیم.
روحانی تاكید كرد: اشكالی ندارد حزب و جناح و اختلاف سلیقه داشته باشیم اما برای آبادانی ایران،توسعه كشور و ارتقای اخلاق در كشور همه باید تلاش كنیم و دست به دست هم دهیم و راهی جز این نداریم و باید بدانیم هركجا باهم بودیم پیروز شدیم و به موفقیت دست یافتیم وامروز می خواهیم كشور توسعه پیدا كرده و پیشرفت پیدا كند.
** سال 94 بسیار سخت بر دولت گذشت
رئیس دولت تدبیر و امید در ادامه سخنان خود بیان داشت: نامگذاری دو سال اخیر توسط رهبر معظم انقلاب بسیار داهیانه و دقیق بود و امسال نیز بدون اقتصاد مقاومتی نمی توانیم پیش رویم و باید تولید را حركت دهیم.
وی یادآور شد: در شورای هماهنگی اقتصادی كه هفته ای دو جلسه دارد ماه ها است كه برای اجرای اقتصاد مقاوتی بحث می كنیم و در بسیاری جاها به توفیقات خوبی دست یافته ایم.
وی ابراز داشت: سال 94 بسیار سخت بر ما گذشت این در حالی بود كه كشورهای دور و بر ایران چون عراق با سختی های زیادی روبرو شدند.
وی ادامه داد: عراق سه برابر نفت ایران صادرات داشت و جمعیتی محدودتر از ایران دارد اما به خاطر كاهش قیمت نفت، 22 میلیارد دلار استقراض می كند ولی ایران روی پای خود ایستاده و مردم با حضور ، ایثار و فداكاری خود باعث شدند كه از همه سختی ها عبور كنیم.
روحانی تاكید كرد: در عین حال كه تورم همه كشورهای اطراف ما بالا رفته است توانسته ایم ارزش پول ملی را حفظ كنیم این در حالی است كه نوسانات دلار و سكه كاهش یافته و بازار دارای آرامش است.
وی ادامه داد: بازار پر از اجناس است و مشكل این است كه توان خرید مردم باید بالا رود در عین حال باید زندگی و نیاز مردم را در نظر بگیریم و باید دست به دست هم دهیم و با كمك بخش خصوصی، سرمایه به كشور بیاید.
رئیس جمهوری تاكید كرد: دولت در حد توان خود كمك خواهد كرد و در این سفر 900 میلیارد تومان پول برای استان سمنان گذاشته ایم و قولی كه به استان ها می دهیم با زمان دهی مشخص است و طرح ها در سال های 95 و 96 اجرا خواهد شد و دولت توان خود را می گذارد .
وی ادامه داد: وحدت مسئولان استان سمنان بسیار مهم و حائز اهمیت است و آرامش در این استان بسیار مهم است چرا كه با وجود اخلاق، دین، ایمان و امنیت در استان سمنان امیدوار هستیم بتوانیم دست به دست هم دهیم و از صبر 25 ساله امیرالمومنین پیروی كنیم و اگر مشكلی داریم دندان روی جگر بگذاریم و به سراغ اهداف مهم تر برویم تا كشور در مسیرتوسعه و پیشرفت قرار گیرد.
وی با اشاره به زندگانی امام علی (ع) اظهار داشت: افتخار می كنیم كه پیرو و رهرو راه آن حضرت هستیم و انقلاب، دفاع مقدس و افتخارات ما همه در سایه پیروی از راه راستین پیامبر خدا، امیرالمومنین و ائمه اطهار بوده است.
روحانی افزود: انقلاب عظیم و بزرگی را داریم و این انقلاب با عظمت مجانی یا به بهای كم به دست ما نرسیده است و انقلاب محصول تلاش ها و انقلاب های یك قرن گذشته از میرزای شیرازی به بعد از آن و پس از تحولاتی چون مشروطه بوده است.
وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی مایه فخر و افتخار ماست و ما مدعی هستیم كه راه امیرالمومنین و پیامبر(ص) را طی می كنیم و شخصیت استثنایی چون امام (ره) را داشته ایم كه ما را تربیت و هدایت كرده و نظام را معماری كرده است و این كار بسیار عظیم و بزرگ بوده است.
وی ادامه داد: امام حمینی(ره) در برابر نظامی دو هزارو 500 ساله با ایثار و فداكاری مردم پیروز شده است و این راه توسط خلف صالح امام كه از سرداران كنار امام راحل و از بزرگان نهضت اسلامی بوده است ادامه یافته است.
وی گفت: امروز روزی است كه باید اهداف بلند خود را مد نظر قرار دهیم و بسیاری مشكلات برای جامعه ما از سوی قدرت های بزرگ و دشمنان ما بوجود آمده است اما توانسته ایم از آن ها عبور كنیم و درپایان سال های 57 و 58 حوادث زیادی در كشور شد ولی در عین حال فداكارای های زیادی شد و اگر عده ای مانند مطهری ها، بهشتی ها و مفتح ها فداكاری و ایثار نمی كردند انقلاب باقی نمی ماند.
رئیس جمهوری ابراز داشت: هنوز اثرهای جنگ باقیمانده است و در حالی كه خانواده شهیدان و فرزندان آن ها داغ در دل خود دارند و به خاطر اسلام تحمل كرده اند و جانبازان نیز به ما حرارت می دهند در 28 سال گذشته هنوز از نظر حقوقی باعراق در حال آتش بس هستیم منتها چون زمان گذشته و عراق همسایه ما است و با دولت عراق روابط نزدیكی داریم بعد از سال ها مسائل جنگ از نظر سیاسی و حقوقی هنوز تمام نشده است.
رئیس جمهوری صبح امروز از طریق ایستگاه راه آهن وارد شهر سمنان شد و مراسم استقبال مردمی از وی از میدان امام خمینی (ره) تا میدان سعدی سمنان در میان انبوه جمعیت استقبال كننده انجام شد. برنامه های رئیس جمهوری و هیات دولت در بیست و ششمین سفر استانی به استان سمنان، شركت در شورای اداری، نشست با نخبگان، علما و ایثارگران، نشست با سرمایه گذاران و امضای نمادین تعدادی تفاهم نامه و مصاحبه مطبوعاتی است.
كاروان تدبیر و امید از 24 دی سال 92 تاكنون به استانهای خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ایلام ، لرستان، چهارمحال و بختیاری ، اردبیل، خراسان رضوی، زنجان، گلستان، خراسان جنوبی ، بوشهر، اصفهان، قم، گیلان ، فارس، آذربایجان شرقی، شهرستانهای استان تهران (شهریار ، ملارد و قدس)، خراسان شمالی، كردستان، شهرستانهای استان تهران( اسلامشهر ، رباط كریم و بهارستان)، همدان، مازندران، شهرستان ری (جنوب تهران)و یزد سفر داشتند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: