کد خبر: ۱۰۵۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 19
تامين اجتماعي اعلام كرد؛
شفاآنلاین:تامین اجتماعی>سازمان تامين اجتماعي ، 720 روز سابقه پرداخت حق بيمه از سوي بيمه شدگان اين سازمان را از شرايط الزامي جهت دريافت كمك هزينه ازدواج است.
به گزارش شفاآنلاین : كمك هزينه ازدواج به بيمه شدگاني كه براي نخستين بار ازدواج مي كنند پرداخت مي شود و ميزان آن معادل يك ماه متوسط مزد يا حقوق بيمه شده است.
 كمك هزينه ازدواج، هديه اي است كه از سوي سازمان تامين اجتماعي به بيمه شدگان واجد شرايطي كه تشكيل خانواده جديد مي دهند، پرداخت مي شود. مزد يا حقوق متوسط هر بيمه شده از تقسيم كردن مجموع حقوق دريافتي بيمه شده در 2 سال قبل از ازدواج كه بر مبناي آن از وي حق بيمه كسر شده است بر عدد 24 بدست مي آيد.
اين گزارش افزود: همچنين بيمه شده علاوه بر ازدواج اول، بايد داراي شرايط ديگري نيز براي استحقاق دريافت كمك هزينه ازدواج باشد كه مي توان به دائمي بودن عقد ازدواج و ثبت آن در دفتر رسمي ازدواج اشاره كرد.
همچنين در تاريخ ثبت ازدواج، رابطه استخدامي بيمه شده با كارفرما قطع نشده باشد و بيمه شده در يكي از كارگاه هاي مشمول قانون تامين اجتماعي در حال كار باشد.
براين اساس، بيمه شده بايد در پنج سال پيش از ازدواج، حق بيمه 720 روز كار را به شعب تامين اجتماعي پرداخته باشد تا كمك هزينه ازدواج به وي تعلق بگيرد.
بيمه شده واجد شرايط براي دريافت كمك هزينه ازدواج بايد به شعبه اي كه حق بيمه در آن پرداخت مي شود، مراجعه كند و هنگام مراجعه بايد اصل دفترچه درماني بيمه شده، اصل و تصويرشناسنامه بيمه شده و همسرش و اصل و تصوير تمام صفحات عقدنامه را به همراه داشته باشد.
سازمان تامين اجتماعي اكنون 40 ميليون و 300 هزار تن از جمعيت كشور را تحت پوشش دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: