کد خبر: ۱۰۵۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۸ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 19
درمراسم هفته دندانپزشکی اعلام شد:
شفاآنلاین :مراسم بزرگداشت هفته دندانپزشکی درحالی در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان برگزار شدکه دبیرشورای سلامت دهان وزارت بهداشت ازاجرای طرح وارنیش سدیم برای تمامی دانش آموزان کشورتاسال 1400 خبرداد.
به گزارش شفاآنلاین ،در این مراسم که دکتر شادنوش رئيس دانشگاه، دکتر عسگری دبیر شورای تخصصی دندانپزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استانداري سمنان، دكتر صالحي زين آبادي رئيس دانشكده دندانپزشكي و جمعی از مسوولان ، اساتید و کارکنان و دانشجويان حضور داشتند، از اساتید پیشکسوت و اساتید برتر در حوزه های آموزشی و پژوهشی و دانشجويان فعال این دانشکده تجلیل بعمل آمد.



در ابتدای مراسم دکتر شادنوش رئیس دانشگاه علوم پزشكي استان سمنان ضمن تبریک میلاد امام محمد تقي (ع)، هفته دندانپزشكي را به تمامی اساتید، كاركنان و دانشجويان ارجمند این دانشکده تبریک گفت.

رئیس دانشگاه، ارتقای جایگاه دانشکده دندانپزشکی را مایه افتخار دانست و از تمام بنیانگذاران و پیشکسوتانی که در تاسیس این واحد آموزشی سهم بزرگ و عمده ای ایفا کرده اند تقدیر کرد.
دكتر شادنوش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به اجرای طرح وارنیش سدیم فلوراید برای 45 هزار جمعیت هدف 6 تا چهارده سال در استان خبر داد و گفت : این طرح با هدف ارتقا سلامت دندان و جلوگیری از پوسیدگی دندانها اجرایی شده است.

دكتر شاد نوش با بیان اینکه این طرح سال گذشته برای همه جمعیت هدف اجرایی شده است گفت : فروردین امسال نیز 20 هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند و بقیه نیز تحت پوشش قرار میگیرند.
دكتر شاد نوش گفت: مرحله دوم این طرح آذر ماه اجرا می شود.


دكتر عسگري دبیر شورای سلامت دهان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت : طرح وارنیش سدیم فلوراید دندان کودکان تا کنون برای دانش آموزان ابتدایی اجرا می شد اما از سال تحصیلی جدید، علاوه بر دانش آموزان شش پایه ابتدایی، برای دانش آموزان سال هفتم ( دوره اول متوسطه ) هم اجرا می شود.

دكتر عسگری افزود : از سال تحصیلی آینده ، هر سال یک پایه تحصیلی به گروه هدف اضافه می شود تا در پایان سال 1400 ، همه دانش آموزان ابتدایی و متوسطه کشور زیر پوشش این طرح قرار بگیرند.
وی افزود: این طرح طبق قرارداد بین وزارتخانه های  بهداشت و آموزش و پرورش اجرا می شود و نتیجه آن کاهش دندان های پوسیده هر دانش آموز از 2 به یک دندان و نیز کاهش هزینه های درمانی است.
دكتر عسگری گفت : اجرای این طرح با بودجه چند 10 میلیارد تومانی وزارت بهداشت اجرا شده و برای دانش آموزان کاملا رایگان است.

دبیر شورای سلامت دهان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 6  میلیون و 400 دانش آموز پارسال در 60 هزار مدرسه کشور تحت پوشش طرح وارنیش سدیم فلوراید قرار گرفتند.
دكتر مهدي صالحي رئیس دانشکده دندان‌پزشکی استان سمنان نیز در این مراسم از ارائه خدمات رایگان مشاوره و آموزش در کلینیک تخصصی دندان پزشکی این دانشکده خبر داد.
دكتر صالحی گفت: این خدمات از فردا همه روزه از ساعت چهارده و سی دقیقه تا 15 در زمینه های مختلف به متقاضیان ارائه می شود.

در ادامه دكتر جندقي معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي استان سمنان نيز گزارشي از عملكرد معاونت بهداشتي دانشگاه در حوزه بهداشت دهان و دندان ارايه كرد.
گفتني است: اجراي موسيقي زنده توسط دانشجويان اين دانشگاه، برپايي غرفه خيريه و برش كيك 4 سالگي دانشكده دندانپزشكي از برنامه هاي اين مراسم بود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: