کد خبر: ۱۰۴۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 18
شفاآنلاین:تغذیه>متخصصان بر اين باورند كه بهترين رژيم غذايي، رژيم غذايي متناسب با گروه خوني است.
به گزارش شفاآنلاین : گروه خوني در سال 1901 ميلادي توسط يك پزشك اتريشي به نام كارل لندشتاينر كشف و منجر به دريافت جايزه نوبل شد. شناخت گروه هاي خوني نقش قابل وصفي در نجات جان انسان ها دارد. چهار گروه خوني A، B، AB و O وجود دارد و تفاوت گروه هاي خوني به علت وجود يا عدم وجود پروتئيني به نام آنتي ژني است.آنتي ژن بدن را براي ساخت آنتي بادي تحريك مي كند. آنتي بادي ماده اي است كه در پاسخ به تحريك يك آنتي ژن در بدن ساخته شده و با آن واكنش نشان مي دهد. منخصصان تغذيه بر اين باورند كه هر گروه خوني رژيم منحصر به خود دارد كه بهتر است مدنظر گرفته شود.

***مواد غذايي كه توصيه مي شود افراد با گروه خوني B استفاده كنند:
برگ چغندر،چغندر،خيار،رازيانه،شويد،گشنيز،سيب،زردآلو،زغال اخته،طالبي،گيلاس،كيوي،خربزه،هلو،جعفري،قارچ،سير، كاهو،تره فرنگي،زنجبيل،بروكلي،كلم بروكسل،انواع كلم ،هويج،گل كلم،بادمجان،فلفل،موز،،انگور،آناناس،آلو،هندوانه،شيرگا، شير بز،پنير تهيه شده از شير بز،ماست،گوشت گاو،گوشت گوساله،جگر،گوشت گوسفند.

***مواد غذايي كه مناسب افراد با گروه خوني B نيست
كنگر،ذرت،كدو تنبل،تربچه،زيتون،ريواس،گوجه فرنگي،آوكادو،نارگيل،خرمالو،انار،گلابي،بستني،گوشت مرغ،گوشت اردك، گوشت غاز و بلدرچين.ورزش هاي يوگا و تاي چي به اين افراد توصيه مي شود و بايد از استرس و تنش روحي اجتناب كنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: