کد خبر: ۱۰۴۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۰ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 17
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی:
شفاآنلاین:جامعه>سلامت> وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با بیان اینكه تعهدات دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت هیچ وقت تمام شدنی نیست، گفت: البته خدمات هرچه قدر هم ارزشمند و بزرگ باشد در پیشگاه مردم عزیز و شریف ایران ناچیز است و قبول داریم كه خدمات باید هرچه زودتر توسعه یافته و همگانی شود.
به گزارش شفاآنلاین : دكتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی شنبه شب در مراسم بهره برداری از چند طرح حوزه سلامت استان گلستان در گرگان، افزود: دولت تدبیر و امید برآمده از رای مردم و رئیس جمهور مورد تایید رهبری است و برخی تلاش ها برای ایجاد اختلاف و دور كردن دولت از مردم، رهبری و سایر اركان نظام بی ثمر بوده و به جایی نخواهد رسید.
وی خطاب به كسانی كه بر علیه دولت تدبیر و امید تلاش دارند، گفت: رئیس جمهور و اعضای دولت از هیچ تلاشی برای آسایش و آرامش ملت كه از حمایت مردمی نیز برخوردار است فروگذار نكرده و نمی كنند.
وزیر بهداشت و درمان ابراز داشت: هدایت و حمایت رهبری افتخار دولت است و الگو قراردادن آرمان های انقلاب (در حوزه عملكردی) مورد توجه و اهتمام ما است.
وی خاطرنشان كرد: اطمینان داریم كسانی كه مردم را زحمت می دهند و به نوعی آزار می رسانند و وحدت شكنی می كنند، تلاش و تقلای آنها بی ثمر خواهد بود.

* تقدیر از نمایندگان مجلس نهم در توجه به حوزه سلامت
وزیر بهداشت و درمان همچنین از همراهی نمایندگان مجلس نهم شورای اسلامی در حوزه سلامت تقدیر كرد و گفت: در مجلس نهم شاهد همراهی نمایندگان استان گلستان نیز در ارتقای شاخص های حوزه بهداشت و درمان بودیم.
هاشمی ابراز امیدواری كرد كه نمایندگان مجلس دهم نیز در این خصوص همراهی لازم را داشته و حتی همكاری بیشتری به خرج دهند.

* فرصت پسابرجام را تبدیل به سرمایه گذاری كنیم
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی همچنین گفت: امیدواریم فرصت هایی كه به همت دولت روحانی و وزیر امورخارجه با كمك خدا و هدایت و راهنمایی رهبر بزرگوار انقلاب به دست آمده است با سرمایه گذاری داخلی و خارجی توامان شده و به توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر كشور منجر شود.
هاشمی افزود: كاری كنیم در سایه آرامش از سرمایه گذار خارجی كه باعث توسعه اشتغال، فناوری و تحقق شعار سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل می شود، استفاده بیشتری شود.
وی گفت: برای جذب سرمایه گذار خارجی با همه شركت ها در سراسر دنیا به غیر از رژیم غاصب اسرائیل همكاری داشته و همانطور كه مجوزهایی صادر شده، استمرار خواهد یافت چراكه از این فرصت در حوزه سلامت باید نهایت بهره را برد.
وی همچنین خطاب به مسوولان گلستان افزود: مرزی بودن استان و نیاز مبرم همسایگان به خدمات پزشكی فرصتی خوب ایجاد كرده و حیف است از این مزیت برای توسعه منطقه استفاده نشود.

* تعهدات دولت روحانی در حوزه سلامت تمام ناشدنی است
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با بیان اینكه تعهدات دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت هیچ وقت تمام شدنی نیست، افزود: البته خدمات هرچه قدر هم ارزشمند و بزرگ باشد در پیشگاه مردم عزیز و شریف ایران ناچیز است و قبول داریم كه خدمات باید هرچه زودتر توسعه یافته و همگانی شود.

* گلستان از طرح های بزرگ حوزه سلامت برخوردار شده است
قاضی زاده هاشمی همچنین گفت: در این مدت از عمر دولت تدبیر و امید، استان گلستان از طرح های بزرگ حوزه سلامت برخورداری خوبی داشته و از این پس آنچه مهم است سرمایه گذاری در افزایش كیفیت خدمات خواهد بود كه تحقق این مهم با همكاری پزشكان، پرستاران، پیراپزشكان و كادر اداری میسر است.
وی افزود: كادر متخصص و فوق تخصص مورد نیاز بومی استان گلستان طی یك تا دو سال آینده تامین و جایگزین نیروهای غیربومی خواهد شد و برای عملیاتی شدن این مهم سهیمه ای اختصاص می یابد.
وی ایجاد حداقل هزار تخت بیمارستانی را به عنوان نیاز مردم استان گلستان مورد اشاره قرار داد و گفت: امیدوارم در فرصت هایی كه با همت دولت روحانی به وجود آمده، مسئولان استانی استفاده لازم را برده و این نیاز استان را رفع كنند.
وی ادامه داد: تا پایان دولت یازدهم همه مردم استان گلستان زیر پوشش خدمات بهداشتی قرار خواهند گرفت بطوریكه برای همه آن ها شناسنامه سلامت صادر می شود.
دست كم نیمی از جمعیت 1.850 میلیون نفری گلستان در روستاها زندگی می كنند.
وی گفت: سرمایه گذاری در حوزه سلامت توام با افزایش آگاهی مردم بسیار مهم است؛ اكنون 75 درصد مرگ و میر كشور ناشی از بیماری های قلبی و عروقی و سكته است از طرفی 50 درصد مردم كشورمان از وضعیت فشار خون خود اطلاع ندارند و همه اینها ناشی از كم اطلاعی یا آگاهی نداشتن مردم است در حالی كه دستور دین مبین اسلام توجه هر چه بیشتر به سلامت است.
در این مراسم، رئیس دانشگاه علوم پزشكی گلستان نیز با ارائه گزارشی گفت: در سال 93 و قبل از شروع طرح سلامت هزار و 650 تخت درمانی در استان وجود داشت و شاخص استانی به 1.19 صدم یعنی به ازای هر هزار نفر بود در حالی كه میانگین كشور 1.5 بود.
تقی ریاحی افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت 800 تخت درمانی در گلستان اضافه شد و تعداد زیادی از طرح های زیرساختی حوزه درمان در شهرستان های استان كه نیمه تمام رها شده بودند، با همت دولت و همكاری بنیاد بركت و خیرین مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی گفت: به عنوان نمونه بهره برداری از بیمارستان فاطمه زهرا (س) نمونه بارز تحقق عدالت در عرصه نظام سلامت در استان گلستان است كه امنیت درمانی را برای مردم این منطقه تا 30 سال آینده تامین می كند.
وی استفاده از 350 متخصص در مناطق محروم و ماندگاری آن ها برای ارائه خدمات درمانی، سامانه حذف پرداخت، وجود 605 خانه بهداشت ملكی، ساخت یك بیمارستان 155 تختخوابی و سه مركز بهداشتی توسط بنیاد بركت، اجرای عملیات 19 مركز بهداشتی و درمانی، حمایت از تجهیز مراكز درمانی از جمله مركز سوختگی گرگان را از دیگر خدمات دوساله اجرای طرح تحول نظام سلامت در گلستان برشمرد.
ریاحی همچنین از قول وزیر بهداشت برای ساخت مركز آنژیوگرافی و قلب در شهرستان گنبدكاووس واقع در شرق گلستان خبر داد و گفت: تلاش می كنیم این طرح تا پایان سال آماده بهره برداری شود.
وی همچنین به آماده بهره برداری بودن كلینیك ویژه در شهرهای گنبد و كردكوی اشاره كرد و افزود: جهش هشت رتبه ای دانشگاه علوم پزشكی گلستان از 18 به 10 در میان حدد 60 مركز آموزشی پزشكی كشور دیگر موفقیت به دست آمده است.
در پایان این مراسم با اهدای لوح هایی از تلاش های مخبر دزفولی رئیس بنیاد بركت، یحیی روحی نیكوكار اهل كلاله، مرجان كلانتری پرستار نیكوكار، نصرت برزگر فرماندار كلاله به عنوان همكار در اجرای طرح های درمانی، دكتر علی آرین نیا عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی و علی عموزاد خلیلی معاون دانشگاه علوم پزشكی گلستان تقدیر شد.
مركز فوق تخصصی جراحی قلب و عروق؛ تحقیقات گوارش و كبد و بخش سی تی اسكن شهید صیاد شیرازی گرگان از جمله طرحهایی بود كه امشب با حضور وزیر بهداشت در گلستان مورد بهره برداری قرار گرفت.
مجموعه ورزشی دانشجویان دانشگاه علوم پزشكی گلستان نیز دیگر طرحی بود كه مورد بهره برداری قرار گرفت.
استان گلستان یك میلیون و 850 هزار نفر جمعیت در گستره 14 شهرستان و 29 نقطه شهری و هزار روستا دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: