کد خبر: ۱۰۴۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 16
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: توسعه بخش بیمارستانی در مناطق محروم و مرزی از اولویت های این وزارتخانه است؛ با این اقدام علاوه بر برخورداری مردم این مناطق از خدمات بیمارستانی، می توان بیماران كشورهای همسایه را نیز پذیرش كرد.

 به گزارش شفا آنلاین ، سید حسن قاضی زاده هاشمی روز شنبه در حاشیه افتتاح فاز دوم بیمارستان رسول اكرم (ص) شهرستان كلاله در شرق استان گلستان در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به سكونت قومیت های مختلف در این منطقه، افزود: توجه ویژه به بخش سلامت مناطق قومیت نشین كشور از دیگر اولویت هایی است كه در بخش بهداشت و درمان دنبال می شود.
وی بیمارستان رسول اكرم ( ص ) شهرستان كلاله را سومین بیمارستان مجهز استان گلستان توصیف و خاطرنشان كرد: مهمتر از احداث ساختمان و تجهیز بخش های مختلف بیمارستانی، ارائه خدمات مطلوب توسط نیروی انسانی مجرب و كاهش درد و آلام مردم عزیز منطقه است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، ادامه اجرای طرح تحول سلامت را مهمترین دغدغه خود عنوان كرد و افزود: اراده رئیس جمهوری نیز نه تنها ادامه اجرای این طرح بلكه تقویت آن می باشد و همه اركان دولت و مجلس شورای اسلامی نیز از این طرح حمایت می كنند.
قاضی زاده هاشمی با تقدیر از تلاش های مردم ، خیرین سلامت ، مسئولان شهرستان كلاله و نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی برای مشاركت در احداث و بهره برداری از فاز دوم بیمارستان رسول اكرم ( ص) كلاله گفت: وقتی دولت و مردم در كنار هم باشند، می توانیم شاهد راه اندازی پروژه های مجهزی همچون این بیمارستان باشیم.
وی در مورد بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان آزادشهر در شرق استان گلستان نیز با بیان اینكه راه اندازی و احداث بیمارستان های 32 تختخوابی از اساس اشتباه بوده است، گفت: بیمارستان آزادشهر برای ارائه خدمات به مردم در حال افزایش به 50 تخت است و تا پایان امسال نیز با افزایش 14 تخت دیگر به آن مجموعا دارای 64 تخت خواهد شد.
فازدوم بیمارستان رسول اكرم (ص) شهرستان كلاله در شرق استان گلستان كه روز شنبه با حضور وزیر بهداشت و درمان مورد بهره برداری قرار گرفت، شامل 10 اتاق سی سی یو، 10 اتاق آی سی یو، 8 اتاق ان آی سی یو، بخش اطفال و نوزادان و بخش بستری داخلی مردان و زنان است.
این فاز شامل سه طبقه است كه همكف آن بخش مراقبت های ویژه، طبقه اول آن بخش اطفال و نوزادان و طبقه دوم آن نیزبخش بستری داخلی مردان و زنان است و در هر بخش 4 اتاق وی آی پی و 3 اتاق ایزوله نیز طراحی واحداث شده و همچنین یك اتاق عمل نیز به این مجموعه افزوده شده است.
در این بیمارستان یك بلوك زایمان به مساحت 200 متر مربع درحال احداث است و توسعه بخش دیالیز نیز در دستور كار مسئولان شهرستان قرار دارد.
برای تكمیل ساختمات فاز دوم بیمارستان كلاله حدود 100میلیارد ریال هزینه شده است.
شهرستان كلاله با افزون بر 110 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع بوده و فاصله آن از گرگان مركز این استان حدود 140 كیلومتر است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در سفر امروز خود به شرق استان گلستان، بیمارستان فاطمه زهرا (س) شهرستان مینودشت را نیز افتتاح كرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: