کد خبر: ۱۰۴۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 14
شفا آنلاین>سلامت>یک دستورالعمل جدید به‌وسیله یک هیئت کارشناسان مستقل منصوب‌شده به‌وسیله دولت آمریکا می‌گوید، افرادی که در دهه ۵۰ و ۶۰ زندگی‌شان هستند، ممکن است از مصرف روزانه آسپیرین سود ببرند، اما افرادی که در دهه ۵۰ زندگی‌شان هستند، بیشترین سود را از مصرف این دارو برای جلوگیری از حمله قلبی، سکته مغزی و سرطان روده بزرگ می‌برند.
به گزارش شفا آنلاین،   بر اساس توصیه‌های جدید، کارگروه خدمات پیشگیری آمریکا (USPSTF) مصرف روزانه آسپیرین برای افراد در دهه ۶۰ زندگی‌شان هم مفید است، اما سودمندی کلی در این گروه سنی کمتر از سودمندی برای افرادی است که مصرف این دارو را از دهه ۵۰ زندگی‌شان شروع می‌کنند.

       به گفته این کارگروه، مصرف روزانه یک دوز کم آسپیرین (۸۱ میلی‌گرم) ممکن است روشی ارزان و موثر برای کمک به کاهش میزان‌های بیماری قلبی، سرطان و سکته مغزی باشد که علل عمده مرگ‌ومیر بزرگ‌سالان در آمریکا هستند.

       اما دکتر کریستن بیبینز- دومینگ رئیس این کارگروه و استاد پزشکی در دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو گفت که هنگامی که افراد در دهه ۶۰ زندگی‌شان هستند، تعادل میان سودمندی‌های بالقوه و آسیب‌های احتمالی ناشی از مصرف آسپیرین تغییر می‌کند. هنگامی که افراد پیرتر می‌شوند، با افزایش خطر خونریزی گوارشی ناشی از این دارو روبرو می‌شوند. به‌علاوه دیگر افراد آن‌قدر زنده نخواهند ماند که شاهد اثرات سودمند مصرف آسپیرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ باشند.

       این برای نخستین بار است که این کارگروه توصیه‌هایی برای استفاده از آسپیرین برای هر دوی جلوگیری بیماری قلبی و سرطان روده بزرگ اعلام می‌کند. قبلا این کارگروه توصیه‌های جداگانه‌ای برای مصرف آسپیرین در مقابله با سرطان روده بزرگ در سال ۲۰۰۷ و برای پیشگیری از بیماری قلبی- عروقی در سال ۲۰۰۹ منتشر کرده بود.سپید
LiveScience

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: