کد خبر: ۱۰۴۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 12
شفا آنلاین>سلامت>داروهای ضدسرطان معمولاً گران هستند اما قیمت این داروها از یک کشور به کشور دیگر نیز می‌تواند بسیار متفاوت و متغیر باشد.
به گزارش شفا آنلاین، بر اساس تحقیقات پژوهشگران انجمن سلامت عمومی در اتریش با همکاری سازمان جهانی بهداشت و بر اساس مقاله‌ای که در مجله لنست اونکولوژی منتشر شده است، بررسی‌های صورت گرفته روی 31 داروی ضدسرطان در 18 کشور با درآمد بالا (16 کشور اروپایی، استرالیا و زلاندنو) نشان داده است که قیمت یک دارو می‌تواند بین 28 تا 288 درصد متفاوت باشد. بیشترین تفاوت قیمت مربوط به داروی gemcitabire است.

این دارو در استرالیا 42 دلار و در زلاندنو 209 دلار به فروش می‌رسد. این ترکیب دارویی برای درمان سرطان ریه، مثانه، تخمدان، پستان و پانکراس کاربرد دارد. با این حال اکثر داروهای سرطان گران‌قیمت هستند و هیچ یک زیر 10 یورو قیمت ندارند. در کشورهایی از جمله سوئیس، آلمان و سوئد قیمت دارو نسبت به سایر کشورها، بالاتر است.

برعکس قیمت دارو در یونان، انگلیس، اسپانیا و پرتقال به نسبت در پایین‌ترین حد خود قرار دارد. دلیل این تفاوت قیمت‌ها می‌تواند بسیار متفاوت باشد. وجود داروی ژنریک در برخی کشورها باعث کاهش قیمت دارو می‌شود و نوعی رقابت ایجاد می‌کند. از سوی دیگر دولت‌ها وظیفه مذاکره با شرکت‌های دارویی را دارند و در واقع سیاستمداران هستند که در نهایت در مورد قیمت داروها به توافق می‌رسند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: