کد خبر: ۱۰۴۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 11
عضو کمیسیون بهداشت مجلس مطرح کرد
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: تجمیع صندوق‌های بیمه از تکالیف قانون برنامه پنجم است که مجلس بر عهده دولت گذاشت، هم‌اکنون نیز اختلاف بین وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه در یکپارچه نبودن بیمه‌های همگانی است، بنابراین مجلس به وزارت رفاه یک مهلت ۶ ماهه می‌دهد.
به گزارش شفاآنلاین : رسول خضری - عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با یادآوری مهلت 6 ماهه مجلس به وزارت رفاه برای رفع همپوشانی بیمه‌ای، اظهار داشت: واقعیت آن است که با وجود جمعیت 79 میلیون نفری در کشور، بیش از 80 میلیون دفترچه بیمه‌ مورد استفاده قرار می‌گرفت و به عبارتی قبل از اجرای طرح تحول سلامت بیش از 15 میلیون نفر در کشور بیش از یک دفترچه بیمه داشتند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این نوع استفاده از دفترچه‌های بیمه ای نوعی اسراف است به گونه ای که افراد با دفترچه‌های مختلف خود می‌توانستند به راحتی از انواع خدمات درمانی بهره مند شوند.

خضری تصریح کرد: البته بعد از اجرای طرح تحول سلامت قرار شد پوشش بیمه پایه به صورت فراگیر برای همه آحاد مردم شکل اجرایی به خود گیرد که این مهم بعد از چندین سال عملیاتی شد.

وی یادآور شد: اختلافی که اکنون بین وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود دارد به جهت یکپارچه نبودن بیمه‌های همگانی است که مشکلات بسیاری ایجاد کرده است و با توجه به اینکه این موضوع امری حاکمیتی است لذا به نظر می‌رسد دولت باید ورود پیدا کند.

خضری با تاکید بر اینکه از رکن اصلی تجمیع بیمه‌ها رفع همپوشانی بیمه‌ای است، به خانه ملت گفت: تجمیع صندوق‌های بیمه از تکالیفی بود که در قانون برنامه پنجم توسعه مجلس بر عهده دولت گذاشت و حال وزارت رفاه برای عملیاتی شدن این قانون موظف است ابتدا دفترچه‌های اضافه را حذف کند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس نهم، ادامه داد: اکنون مجلس مهلتی 6 ماهه به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ابتدای سال 95 داده است تا این وزارتخانه بتواند به حذف دفترچه‌های بیمه اضافی اقدام کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: بدون شک وزارت رفاه به تنهایی نمی‌تواند وارد عمل شود لذا باید معاونتی از سوی رئیس جمهور در زمینه بیمه‌‌ها تشکیل شود تا این معاونت سیاست یکپارچه ای در بحث برنامه ریزی، بودجه ریزی و ارائه خدمات بیمه ای به مردم داشته باشد تا این مشکل برای همیشه رفع شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: