کد خبر: ۱۰۴۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 10
شفا آنلاین>اجتماعی>مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص افزایش 15 تا 25 درصدی نرخ كرایه حمل و نقل عمومی پایتخت در سال 95 مورد اعتراض فرمانداری قرار گرفته و اجرای آن را با اما و اگرهای روبرو كرده است.

 به گزارش شفا آنلاین،اعضای شورای اسلامی شهر تهران سال گذشته لایحه شهرداری در خصوص افزایش 15 درصدی نرخ كرایه های حمل و نقل عمومی را تصویب كردند كه بر اساس آن نرخ كرایه های حمل و نقل عمومی شامل مترو، اتوبوس و تاكسی 15 درصد در سال 95 افزایش یابد.
این مصوبه كه قرار بود از 15 فروردین ماه جاری در سطح شهر تهران اجرا شود، با اعتراض فرمانداری تهران روبرو شد اما اعضای شورای شهر تهران برغم این اعتراض با تاكید مجدد بر افزایش 15 درصدی كرایه اتوبوس، مترو و تاكسی، نرخ افزایش بهای بلیت مترو در سال 95 را به 25 درصد افزایش داده و مصوبه جدید را برای تایید به فرمانداری تهران ارسال كردند.
پس از تغییرات انجام شده و افزایش دوباره نرخ بلیت مترو، غلامحسین آرام معاون امور عمرانی فرماندار تهران گفت كه مصوبه افزایش كرایه حمل و نقل عمومی تهران درصورت مغایرت با سیاست های دولت، رد و به هیات حل اختلاف ارجاع می شود.
مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در واكنش به اعترض فرمانداری نسبت به مصوبه شورا گفت: مصوبه افزایش كرایه های حمل و نقل عمومی پایتخت نیازی به ارجاع به هیات حل اختلاف ندارد و اجرای آن منوط به تایید فرمانداری است.
در حالی كه فرمانداری تهران تاكنون موافقت خود با افزایش نرخ كرایه های حمل و نقل عمومی سال 95 شهر تهران را اعلام نكرده است، كرایه های تاكسی در برخی خطوط شهر تهران افزایش یافته است.
محسن سرخو رئیس كمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با ابراز مخالفت خود با افزایش نرخ كرایه های حمل و نقل عمومی از جمله افزایش 25 درصدی نرخ بلیت‌ مترو، این افزایش قیمت را بدون توجیه منطقی دانست.
وی اظهار كرد: در شرایطی كه دستمزدها 14 درصد افزایش یافته و مراجع ذیصلاح نرخ تورم در پایان سال گذشته را 12 درصد اعلام كرده اند، رقم افزایش نرخ كرایه ها نباید بیش از 14 درصد باشد.
افزایش نرخ كرایه ها در اتوبوس و مترو اما هنوز اجرایی نشده و مسافران كرایه خود را با نرخ سال گذشته پرداخت می كنند.
احسان مقدم مدیر روابط عمومی شركت بهره برداری مترو تهران و حومه تاكید كرد كه تاكنون نرخ بلیت مترو افزایش داده نشده است.
وی گفت: افزایش نرخ بلیت مترو پس از تایید فرمانداری تهران و ابلاغ شورای شهر قابل اجرا است و هم اكنون در تمامی ایستگاه های مترو، بهای بلیت همچون سال گذشته محاسبه و دریافت می شود.
گویا همه چیز برای افزایش نرخ كرایه های حمل و نقل عمومی آماده شده و همه در انتظار تایید فرمانداری تهران هستند تا كرایه اتوبوس و تاكسی را با 15 درصد و مترو را با 25 درصد افزایش با شهروندان حساب كنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: