کد خبر: ۱۰۴۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 10
شفا آنلاین>سلامت>رييس بيمارستان تخصصي صارم با اشاره به بالا بودن آمار سوانح وهمچنين احتمال وقوع زلزله گفت: تاكنون تروماسنتر تيپ يك در كشور ايجاد نشده و براي كاهش مرگ و مير احداث چنين مراكزي در كشور ضرورت دارد.

 به گزارش شفاآنلاین،دكترابوطالب صارمي اظهاركرد:تروماسنترتيپ يك متشكل از تمام رشته هاي داخلي، جراحي، بخش هاي مربوط به سرطان، سكته ها، نارسايي كليه، پيوند كبد و ... بوده وتمام امكانات و تجهيزات درماني را آن وجود دارد.
رييس مركز تحقيقات صارم اظهاركرد: تروماسنتر تيپ يك مي تواند 25 درصد از مرگ و ميرهاي ناشي از تصادفات، سكته مغزي، سكته قلبي و همچنين سوانح را كاهش دهد.
صارمي ادامه داد: با وجود تاكيد قانون برنامه چهارم توسعه مبني بر ساخت اين مراكز و موافقت وزارت بهداشت و درمان، اما شهرداري تاسيس اين پروژه ملي را چهارسال است كه به تعويق انداخته است.
وي همچنين توضيح داد: براساس قانون چهارم توسعه كه ايجاد مراكز تروما يا همان مراكز خدمات رساني به مصدومان حوادث را به وزارت بهداشت تكليف كرده است، تاسيس، تجهيز و راه اندازي مراكز تروما در تيپ هاي 1، 2 و 3 در كشور از سوي وزارت بهداشت مصوب شد كه لايحه اجراي آن در مجلس سوم به اتفاق آرا و بدون هيچ مخالفي به تصويب رسيد اما به دلايلي جدي گرفته نشده يا كمبود بودجه باعث شده تا كنون تروما سنتر نوع يك در كشور تاسيس نشود.
مركز تروما (Trauma center) يا مركز خدمات رساني اورژانس به مصدومان حوادث بخش‌هايي هستند كه به مصدومان حوادث خدمات مي دهند.مراكز تروما به سه دسته تقسيم مي شوند.
مراكز درجه يك تروما سنتر همه امكانات مورد نياز مصدومان را در سطح بالا و با حضور كادر فوق تخصصي ارائه مي‌كنند و مصدومان ارجاع شده به اين مراكز نيازي به گرفتن بخشي از خدمات خود در مراكز ديگر ندارند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: