کد خبر: ۱۰۴۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 10
یک پایگاه آمریکایی گزارش داد
شفاآنلاین:بیمه و بانک>یک پایگاه آمریکایی طی گزارشی نوشت: به رغم تبعیت ایران از مفاد برجام، آمریکا همچنان از نظر حقوقی در برابر قراردادهای مالی ایران مانع تراشی می کند.
به گزارش شفاآنلاین : به رغم تبعیت ایران از مفاد برجام، آمریکا همچنان از نظر حقوقی در برابر قراردادهای مالی ایران مانع تراشی می کند.

یک مقام ارشد دولت اوباما روز سه شنبه به نمایندگان این کشور گفت که بر اساس امتیازاتی که بر اساس برجام به ایران داده شده، به این کشور اجازه دسترسی به سیستم مالی آمریکا داده نخواهد شد.

اعتراضات ایران دولت اوباما را به این سمت سوق داده که پیشنهاد امتیازات بیشتر به ایران را بررسی کند که از جمله آنها دسترسی به دلار آمریکا و بازارهای مالی آمریکاست. باب کروکر، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت، اطلاعات متناقضی از مقامات دولتی در این باره دریافت کرده که آیا آمریکا به ایران کمک خواهد کرد که در معاملات تجاری آینده به دلار آمریکا دسترسی داشته باشد یا نه.

اما مقامات دولت آمریکا هنگام مواجهه با سوالات خبرنگاران در این باره که آیا بانک ها مجاز به انجام معاملات پولی با ایران با استفاده از دلار خواهند بود یا نه، اظهارنظری نخواهند کرد.

از آنجا که هیچ یک از طرف های غربی میلی به برقراری مجدد تحریم ها ندارد و شرکت های اروپایی به دنبال سرمایه گذاری مجدد در ایران هستند، همه اینها نشان می دهد که منتقدان توافق هسته ای به درستی معتقدند که ایران راهبر اصلی توافق است و دولت آمریکا منفعلانه به این کشور اجازه می دهد که شرایط خود را بر توافق تحمیل نماید.

آمریکا معتقد است قطعنامه 2231 شورای امنیت از ایران می خواهد که فعالیت موشکی بالستیک و از جمله آزمایش موشکی انجام ندهد.

خزانه داری آمریکا اغلب نام اشخاص و شرکت های جدید را به فهرست تحریم های خود اضافه می کند و این پیام را به طرف های دیگر مخابره می کند که به شکلی فعالانه معاملات شرکت های دیگر با ایران را هدف قرار می دهد.

یک نماینده جمهوریخواه گفت: «به جای کمک به ایران به دور زدن قوانینن موجود آمریکا، دولت اوباما باید فشار بر رهبران ایران را افزایش دهد» ارزش صادرات آمریکا به ایران از ابتدای امسال 44.1 میلیون دلار ثبت شده و ارزش واردات از ایران به رقم 2.1 میلیون دلار رسیده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: