کد خبر: ۱۰۳۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 09
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان غذا و دارو، هزینه های سلامت کشور را رو به افزایش دانست و در عین حال، چشم انداز یکی از شرکت های دارویی را برای بازار ایران ظرف 10 سال آینده، یک میلیارد دلار اعلام کرد.

 به گزارش شفا آنلاین، رسول دیناروند در مراسم عید دیدنی اعضای اتحادیه وارد کنندگان دارو افزود: قبول نداریم قیمت دارو بالاتر از سطح قیمت در دیگر کشورهای منطقه باشد و خوشحالیم که قیمت بسیاری از داروها کاهش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: برنامه های اقتصاد مقاومتی در اولویت برنامه های سازمان غذا و دارو است و همچنان سیاست کاهشی واردات دارو ادامه دارد و واردکنندگان را نیز برای صادرات دارو تشویق می کنیم.

** چشم انداز یک میلیارد دلاری یکی از شرکت دارویی برای بازار ایران/
رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: چشم انداز یکی از شرکت های دارویی برای بازار ایران ظرف 10 سال آینده یک میلیارد دلار است.
دیناروند ادامه داد: واردات دارو در انتهای برنامه ششم توسعه حداکثر به 1.3 میلیارد دلار خواهد رسید، قدر مطلق واردات دارو ممکن است کاهشی نباشد اما سهم آن کاهشی خواهد بود.
رئیس سازمان غذا و دارو افزود: واردکنندگان می توانند صادرکنندگان خوبی باشند. سیاست های اجرایی حوزه دارو بزودی اعلام می شوند و تا پایان دولت ثابت خواهند ماند.
دیناروند خطاب به اعضای اتحادیه وارد کنندگان دارو گفت: اگر در سیستم سازمان غذا و دارو بی عدالتی می بینید حتما اعلام عمومی کنید و به ما اطلاع دهید.
وی افزود: شرکت های بزرگ دارویی در ایران باید مسئولیت داروی خود را داشته باشند و اعتقادی به نمایندگی دارو نداریم.


** افزایش هزینه سلامت در کشورهای با شاخص امید به زندگی بالاتر
رئیس سازمان غذا و دارو افزود: هزینه سلامت در کشورهای با شاخص امید به زندگی بالاتر، معمولا خیلی بیشتر است.
دیناروند گفت: هزینه های سلامت کشور رو به افزایش است، بویژه در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی و دارو افزایش مصرف خواهیم داشت.
وی خاطرنشان کرد: به رغم تصور برخی ها که می پندارند اگر در کشوری، شاخص امید به زندگی بالا باشد هزینه های سلامت کمتری نسبت به کشور های دیگر خواهد داشت، اتفاقا هزینه های سلامت در کشورهای با شاخص امید به زندگی بالاتر، معمولا خیلی بیشتر است.
دیناروند گفت: بطور مثال هزینه های سلامت در کشوری با متوسط امید به زندگی 52 سال، خیلی کمتر از کشوری مانند ایران هست که شاخص امید به زندگی به 76 سال رسیده است.
رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: در کشورهایی که شاخص امید به زندگی بالا است، تعداد افراد سالمند بیشتر می شود و هزینه سلامت برای سالمندان خیلی بیشتر از دیگران است.
دیناروند گفت: اکنون شاخص امید به زندگی در ایران به حدود 76 تا 77 سال رسیده و با برنامه ریزی های صورت گرفته امیدواریم در چند سال آینده این عدد حدود 80 سال برسد که این موضوع نیز جهش بزرگی در افزایش افراد بالای 65 سال به وجود خواهد آورد، همچنین پیش بینی ها نشان می دهد که تعداد افراد سالمند به دو برابر کنونی افزایش خواهد یافت که این مساله، افزایش هزینه ها را در پی دارد.

** ایران در حوزه سلامت نیاز به سرمایه گذاری های کلان دارد
وی یادآور شد: سبک زندگی صنعتی به افزایش بیماری های غیرواگیر مانند اضافه وزن، چاقی و مشکلات مربوط به آن، بیماری های قلبی عروقی و دیابت و دامن خواهد زد و این بیماری ها، هزینه های سلامت را زیاد می کند و به همین دلیل فهمیدن اینکه ایران در حوزه سلامت نیاز به سرمایه گذاری های کلان دارد، ذهن تحلیلگر پیچیده ای نمی خواهد و علاقه مندیم که بخش عمده این نیازها با تولید داخلی تامین شود و خوشحالیم که کشورهای زیادی علاقه مند به سرمایه گذاری در ایران هستند.
رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: راهبردهای اقتصادی و تحلیل های بین المللی حاکیست که در 10 سال آینده، ایران به یکی از قطب های توسعه اقتصادی و جذب سرمایه گذاری های بزرگ تبدیل خواهد شد.
دیناروند خاطرنشان کرد: خود این موضوع باعث رونق اقتصادی و افزایش درآمد عمومی می شود و این امر موجب تامین سلامت جامعه و افزایش عمر خواهد شد.
برچسب ها: اتحادیه ، دارو ، سازمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: