کد خبر: ۱۰۳۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 08
شفا آنلاین>سلامت>تازه ترین آمارهای منتشر شده از سوی وزارت بهداشت چین حاكیست كه 110 میلیون نفر از مردم این كشور به بیماری دیابت (قند بالای خون) مبتلا هستند.

 به گزارش شفا آنلاین،این گزارش كه به مناسبت روز جهانی بهداشت منتشر شده حاكی است كه چنانچه رژیم غذایی مردم چین بویژه كودكان و نوجوانان تصحیح نشود، شمار مبتلایان به بیماری قند در این كشور در سال های آینده به شكل سرسام آوری بالا خواهد رفت.
بر اساس آمار رسمی اكنون در چین 110 میلیون نفر به مرض قند مبتلا هستند و در سال های آینده با توجه به تحولات اجتماعی و روش های نادرست مصرف مواد غذایی در این كشور بر شمار آنها افزوده خواهد شد.
امروزه شمار زیادی از كودكان و نوجوانان در چین علاقمند به استفاده از غذاهای آماده و فوری (فست فودها) هستند و بر اساس گزارش سازمان بهداشت این كشور، این موضوع در حال تبدیل به مشكلی بزرگ برای خانواده ها شده است.
این در حالی است كه اكثر جوانان و كودكان در چین رغبت زیادی به ورزش نشان نمی دهند و چاقی نیز بتدریج به بیماری مزمن در میان آنها تبدیل شده است كه می تواند به مرض قند بینجامد.
سازمان بهداشت جهانی به مناسبت روز جهانی بهداشت كه دیروز پنجشنبه بود، خواستار ورزش بیشتر كودكان و نوجوانان و تغییر رژیم غذایی آنان شد.
دبیركل سازمان ملل متحد نیز دیروز در پیامی با بیان اینكه بیماری دیابت (قند بالای خون) سالانه 1.5 میلیون نفر را به كام مرگ می كشد، از جامعه جهانی خواست تلاشهای خود را برای مقابله با این بیماری افزایش دهند.
گزارش نهادهای بهداشتی چین حاكیست كه اگر وضعیت كنونی تغییر نكند، شمار مبتلایان به مرض قند در پرجمعیت ترین كشور جهان به 150 میلیون نفر در سال 2040 میلادی خواهد رسید.
آمار اداره بهداشت چین نشان می دهد كه در سال 1980 میلادی كمتر از 5 درصد مردان در چین دیابت داشتند اما اكنون این رقم به 10 درصد افزایش یافته است.
بیماری قند در صورتی كه درمان نشود می تواند منجر به بیماری قلبی و از كار افتادن كلیه و نابینایی شود.
این در حالی است كه پزشكان بر این باورند فعالیت های فیزیكی مردم چین كاهش یافته و علاوه بر نامناسب بودن رژیم غذایی، سبك زندگی آنان نیز متحول شده است.
آمار سازمان بهداشت جهانی حكایت از آن دارد كه 80 درصد از نوجوانان 11 تا 17 سال در چین فعالیت فیزیكی كافی ندارند و بعضا چاق هستند.
بر همین اساس شمار كودكان زیر پنج سال كه بیش از حد چاق هستند در چین به شش میلیون نفر می رسد و نرخ چاقی در جوانان بالای 20 سال از سال 1980 تاكنون 200 درصد بیشتر شده است.
شعار امسال روز جهانی بهداشت دیابت نامگذاری شده و بر اساس گزارش این سازمان كه دو روز پیش منتشر شد شمار مبتلایان به دیابت 422 میلیون نفر در جهان تخمین زده شده است.
در گزارش سازمان جهانی بهداشت آمده است كه موارد ابتلا به دیابت با چهار برابر افزایش، از 108 میلیون نفر در سال 1980 به 422 میلیون در سال 2014 رسیده كه معادل 8.5 درصد از افراد بزرگسال در جهان است.
حفظ وزن طبیعی بدن، فعالیت بدنی و تغذیه سالم می تواند از ابتلا به دیابت جلوگیری كند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: